Ricard Aymerich. Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya.
Difícil perquè cal superar la barrera de cossos docents diferents, amb condicions laborals i horàries desiguals, i el contrast entre cultures professionals. I això no és fàcil. Vital perquè només amb un equip educatiu sòlid es pot treure profit de les singulars oportunitats que ofereixen aquests centres.
El passat 10 d'abril va tenir lloc la IV Jornada d'Instituts escola de la Federació de MRP de Catalunya ( https://www.youtube.com/watch?v=aX9VFJTQjmo ). El fil conductor de la trobada virtual era l'equip educatiu, donant a entendre que la consolidació d'aquest és un dels elements centrals a l'hora de plantejar-se altres reptes.
Una de les empreses més difícils a l'hora de posar en marxa un institut escola, a jutjar pel testimoni de companys i companyes d'aquests centres que des del 2017 ens ajuden a conèixer la realitat dels instituts escola des de dins, és la construcció d'un equip compacte. L'equip es basteix a partir d'un projecte educatiu únic, i només sobre aquesta base és possible plantejar-se el que hem descrit sempre com a grans oportunitats d'aquests centres: un curriculum comú, una línia pedagògica compartida, uns temps i espais educatius progressius i adaptats a les necessitats de la infància i l'adolescència però inspirats en una mateixa concepció del temps i de l'espai com a marcs educatius.
més
Difícil perquè cal superar la barrera de cossos docents diferents, amb condicions laborals i horàries desiguals, i el contrast entre cultures professionals. I això no és fàcil. Vital perquè només amb un equip educatiu sòlid es pot treure profit de les singulars oportunitats que ofereixen aquests centres.
El passat 10 d'abril va tenir lloc la IV Jornada d'Instituts escola de la Federació de MRP de Catalunya ( https://www.youtube.com/watch?v=aX9VFJTQjmo ). El fil conductor de la trobada virtual era l'equip educatiu, donant a entendre que la consolidació d'aquest és un dels elements centrals a l'hora de plantejar-se altres reptes.
Una de les empreses més difícils a l'hora de posar en marxa un institut escola, a jutjar pel testimoni de companys i companyes d'aquests centres que des del 2017 ens ajuden a conèixer la realitat dels instituts escola des de dins, és la construcció d'un equip compacte. L'equip es basteix a partir d'un projecte educatiu únic, i només sobre aquesta base és possible plantejar-se el que hem descrit sempre com a grans oportunitats d'aquests centres: un curriculum comú, una línia pedagògica compartida, uns temps i espais educatius progressius i adaptats a les necessitats de la infància i l'adolescència però inspirats en una mateixa concepció del temps i de l'espai com a marcs educatius.
més