Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
Política educativa
23/2/18
AMB LES LLENGÜES NO S'HI JUGA!
Consell Escolar de Catalunya

El model educatiu de Catalunya és una història d'èxit. L'escola catalana ha fet possible que siguem un sol poble, en no separar els alumnes per raó de llengua i incorporant la diversitat de tradicions culturals existent arreu del país. Aquest principi d'equitat constitueix una aposta decisiva a favor de la cohesió social. Al nostre país hi ha un consens social molt ampli entorn d'unes polítiques lingüístiques que han fet efectiva la igualtat d'oportunitats. Siguin quines siguin les circumstàncies de cadascú, els alumnes acaben l'ensenyament obligatori amb una sòlida competència comunicativa consistent a utilitzar normalment i de manera correcta el català i el castellà, i amb un coneixement notable d'una tercera llengua. En efecte, els resultats de les proves competencials que tots els alumnes realitzen en acabar l'ESO indiquen uns resultats similars en llengua catalana i castellana (74,6 en català i 77,2 en castellà al 2017). més
18/2/18
JORNADA: "ADOCTRINEM? PER UNA EDUCACIÓ CRÍTICA I DEMOCRÀTICA"
Les orga­nit­za­ci­ons del MUCE* us ani­men a par­ti­ci­par a la Jor­nada: "Adoc­tri­nem? Per una edu­ca­ció crí­tica i demo­crà­tica"

Lloc: Seu de l'A.M. Rosa Sen­sat, Av. de les Dras­sa­nes, 3, Bar­ce­lona (metro Dras­sa­nes)

Data: dis­sabte 3 de març, de les 10h a les 13.30h més
14/11/17
SOMESCOLA: DEMOCRÀTICA, COHESIONADORA, CATALANA
Decàleg de principis actualitzat per la consolidació, protecció i millora del model educatiu català de SomEscola.

Plataforma de la qual en formem part com a FMRPC.

Somescola va néixer fa sis anys amb l'objectiu de coordinar totes aquelles persones i entitats que es comprometen a actuar de manera activa en suport del model educatiu català, que contribueix a construir una societat més cohesionada, democràtica i lliure i que no separi els infants i joves per la seva llengua d'origen. més
3/11/17
LA TAULA PER LA DEMOCRÀCIA EN DEFENSA DE LES INSTITUCIONS CATALANES I LA COHESIÓ SOCIAL
Manifest de la Taula per la Democràcia
Divendres 3 de novembre de 2017


La Taula per la Democràcia ens vam constituir per donar una resposta unitària en defensa de les institucions catalanes, els drets fonamentals i el dret que té el poble català a decidir el seu futur polític.

Les mesures aprovades pel Senat espanyol, en aplicació de l'article 155, representen la destitució immediata del Govern de la Generalitat escollit democràticament i la intervenció de facto de les institucions catalanes. més
2/11/17
LA CONFEDERACIÓN ESTATAL DE MRP APOYA EL COMUNICADO DE LA FMRPC
La Confederación Estatal de MRP apoya el comunicado de la FMRPC de Catalunya, reivindica el modelo de Escuela pública democrática, laica, científica y critica y denuncia el ataque generalizado, infundado e interesado al profesorado por parte de ciertos partidos políticos.

http://confederacionmrp.com/ més
23/10/17
NO ENS TOQUEU L'EDUCACIÓ
Manifest del Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) davant la situació excepcional i d'urgència que està vivint l'educació avui en dia.

Convocades concentracions als ajuntaments de les capitals de comarca de Catalunya el dimecres 25-O a les 18h.

Adjuntem manifest que es llegirà en defensa de l'escola catalana, la democràcia i les llibertats. més
16/10/17
L'ESCOLA CATALANA, UN MODEL D'ESCOLA DEMOCRÀTICA
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya
Dilluns 16 d'octubre de 2017


Anys de Renovació Pedagògica, amb el bagatge de l'escola catalana a l'esquena, amb la immersió lingüística i els valors democràtics, ens fan coneixedors del què significa el plurilingüisme real a la nostra societat. Les nostres escoles, avalades pel llegat de l'escola catalana de principis de segle XX, han ajudat a generar la societat actual plural, diversa, amb criteri i amb uns sòlids principis de convivència.

Els nostres infants i joves viuen en una societat culturalment diversa i han après vivencialment els principis de ciutadania, democràcia, llibertat i respecte. La llengua i la cultura de Catalunya han determinat el procés de desenvolupament d'aquestes capacitats, dins una escola catalana, amb valors democràtics i integradors, que els han permès poder exercir la ciutadania de ple dret. més
2/10/17
LA TAULA PER LA DEMOCRÀCIA CRIDA AL CONJUNT DE LA SOCIETAT CATALANA A MOBILITZAR-SE
TAULA PER LA DEMOCRÀCIA

Les entitats integrants de la Taula per la Democràcia condemnem enèrgicament la violència exercida per part de les forces de seguretat de l'estat per intentar impedir el referèndum de l'1 d'octubre.

Les actuacions policials per desallotjar violentament els milers de persones que s'han aplegat en els col·legis de Catalunya i per requisar el material per a la votació són absolutament inadmissibles i són una violació de drets civils i polítics i de la convivència de la societat catalana. A hores d'ara ja portem més de 750 persones ferides.

La Taula per la Democràcia expressa la solidaritat i l'afecte a totes les persones ferides i desitja que es recuperin ben aviat, alhora que considerem que aquests fets mereixen una resposta contundent.

Constatem la vulneració dels drets fonamentals i les llibertats democràtiques que s'estan produint per part del Govern i els organismes de l'Estat. més
1/10/17
NOTA DE PREMSA DE LA TAULA PER LA DEMOCRÀCIA
Barcelona, 1 d'octubre de 2017
TAULA PER LA DEMOCRÀCIA


Les entitats integrants en la Taula per la Democràcia condemnen enèrgicament la violència exercida per part de les forces de seguretat de l'Estat per impedir les votacions a Catalunya.

Les actuacions policials per desallotjar violentament els milers de persones que s'han aplegat en els col·legis de Catalunya i per requisar el material per la votació són absolutament inadmissibles i són una violació de drets civils i polítics i de la convivència de la societat catalana.

Des de la Taula per la Democràcia exigim que s'aturin de manera immediata aquestes actuacions repressives per part de l'estat i que els ciutadans i ciutadanes puguin expressar la seva opinió lliurement durant la jornada d'avui, tal i com correspon a una democràcia. més
21/9/17
MANIFEST SOBRE ELS FETS EN RELACIÓ A L'1 O.
La Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, condemnem la intervenció de l'estat a les administracions públiques catalanes i defensa l'ús de les lleis al servei de la societat i la democràcia. S'ha produït una flagrant violació dels nostres drets nacionals com a poble, però també dels drets individuals i col·lectius d'expressió, drets reconeguts tant a Europa com als organismes internacionals. més
8/9/17
EL MUCE FA PÚBLIQUES LES DEMANDES D'INICI DE CURS
Roda de premsa del Marc Unitari de la Comunitat Educativa

El MUCE (Marc Unitari de la Comunitat Educativa) ha reclamat un pressupost expansiu per a l'any 2018 per atendre les prioritats educatives. Ho ha fet en roda de premsa per fer públiques les seves demandes d'inici de curs.

Al lateral trobareu el comunicat sencer per a poder descarregar. més
30/5/17
COMUNICAT DEL MUCE SOBRE LA PROPOSTA DE DECRET DE SISTEMA EDUCATIU INCLUSIU
El Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) té com a objectiu defensar una educació pública, inclusiva, gratuïta, universal, catalana, de qualitat, integral, laica, coeducativa, democràtica i participativa, compensadora de desigualtats, enfocada a la igualtat d'oportunitats i adequadament finançada.

Les entitats i organitzacions del MUCE volem aportar les nostres valoracions sobre el Projecte de "Decret de l'atenció educativa a l'alumnat en el marc d'un sistema educatiu inclusiu".

D'entrada manifestem la nostra crítica i absoluta discrepància amb el mètode de treball seguit pel Departament per elaborar el projecte de decret, amb tant poca transparència, manca de diàleg i participació de les organitzacions de la comunitat educativa que representem. Aquesta no és la manera per avançar des de la coresponsabilitat cap al repte comú de millorar la qualitat de l'educació.

La inclusió i la cohesió social són dos principis generals en els quals s'ha de sustentar el sistema educatiu. L'educació inclusiva és un pilar fonamental per promoure la l'equitat i atendre la diversitat de totes les persones en tots els àmbits de la vida, des de la infància fins a la vellesa. més
10/1/17
MANIFEST DE LA FMRPC DAVANT LES MOBILITZACIONS DE PROFESSORAT
Davant les properes mobilitzacions de professorat previstes pels dies 18 de gener i 9 de febrer de 2017, com a MRPs estem d'acord amb la reivindicació de:

· Reduir hores lectives del professorat
· Reduir el nombre d'alumnes per aula
· Millorar les condicions de treball del professorat
· Invertir en la formació permanent
· Generar espais per reunir-se, debatre i reflexionar sobre la pròpia praxis

Aquestes premisses han de ser fonamentals per a l'escola pública, inclusiva, equitativa i justa.

És per aquest motiu que demanem revertir les retallades que es porten duent els darrers anys en detriment de l'educació pública de qualitat.

Per tot això, donem el nostre suport a les mobilitzacions i esperem unes mesures polítiques que aturin l'actual situació precària que està patint l'educació pública.

Demanem que es tornin a recuperar les condicions laborals d'abans de les retallades per a poder fer la nostra tasca en les millors condicions en benefici dels infants i joves.

Per últim, fem una crida a la conscienciació de tota la comunitat educativa per tal de poder afegir-se a la reivindicació que és justa i que va en benefici de tota la societat.

Els MRPs tenim tota la determinació a lluitar per un objectiu pel qual estem convençuts que cal defensar: l'educació pública.

Barcelona, 10 de gener de 2017

Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya
més
11/11/16
MOLTA INNOVACIÓ, POCA INVERSIÓ
Pilar Gargallo Otero
Federació de MRPs de Catalunya

Opinió, publicada el 05/10/16 a El Periódico


Quan parlem d'agendes, d'horitzons i de salts qualitatius del nostre sistema educatiu, cal que tinguem en compte diferents factors: variables socials, pedagògiques i polítiques principalment.

Si ens centrem en les variables socials, incrementem la mirada en els sectors més desafavorits, perquè, estarem d'acord, que els recursos han de ser per a tothom, per garantir la igualtat d'oportunitats, la no segregació i la qualitat del nostre sistema educatiu.

L'Anuari dels Reptes de l'Educació a Catalunya, de la Fundació Jaume Bofill, es centra principalment en les necessitats i reptes de l'educació del futur. Tornem a parlar dels conceptes de personalització de l'aprenentatge, de l'equitat dins del sistema, de la necessària innovació, sobre la qual hi portem apostant tants anys com a Moviments de Renovació Pedagògica i, és llavors quan se'ns obren els ulls, veiem clar de nou els horitzons que ens plantegem, així com també la necessitat política de caminar vers una aposta educativa de país. La transformació educativa comença a tenir uns tempos clars i ben definits.
més
7/9/16
RODA DE PREMSA DEL MUCE: UN ALTRE ANY PERDUT
Barcelona, 7 de setembre de 2016

Les dades presentades per la consellera d'Ensenyament el passat 1 de setembre mostren la pèrdua de la iniciativa política que seria necessària en un govern de Catalunya.

A grans trets no s'ha donat resposta a les principals dificultats del sistema educatiu català ni s'han marcat les línies de recuperació que són necessàries.

La pressió - in extremis- de la comunitat educativa va ser clau per aconseguir algunes mesures per a la millora de l'equitat i l'educació inclusiva, però quedem lluny d'una planificació pública i seriosa que aposti per la inclusió i l'equitat. més
18/4/16
MANIFEST XEI-FAPAC I RESTA D'ENTITATS MUCE
Crida a l'objecció de consciència a la LOMCE a través de les proves de tercer i sisè de primària

Des de la Xarxa d'Escoles Insubmises a la LOMCE, la Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya i la resta d'entitats aquí representades, fem una crida a les famílies a fer objecció de consciència a les proves de tercer i sisè de primària programades per aquest abril i maig. L'acció consisteix a no portar els seus fills i filles a l'escola per evitar que facin les proves.

Les proves externes estandarditzades són un instrument fonamental dels sistemes educatius basats en la competició perquè permeten classificar les escoles i establir rànquings entre elles. La LOMCE, una llei gestada i dictada per la FAES, la Conferència Episcopal, la patronal espanyola i l'Íbex 35, pedagògicament retrògrada i socialment discriminatòria, imposada sense debat públic ni científic, sense participació social ni sectorial, excloent les referències als principis bàsics de l'escola ètica, democràtica, solidària i comú per a tots i totes, ha fet de les proves externes estandarditzades un dels eixos fonamentals del seu model de sistema educatiu. Neutralitzar les proves significa, per tant, paralitzar la LOMCE. més
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
avís legal, privacitat i cookies
Avda. Drassanes, 3 3r (BCN) · Tel: 934817388 · federacio@mrp.cat · avís legal, privacitat i cookies
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.