Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
currículum
14/10/22
INSCRIU-TE AL SEMINARI "NOUS CURRÍCULUMS, NOUS HORITZONS"
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya

El currículum és una peça clau en els sistemes educatius que no només determina allò que s'ensenya i aprèn, sinó que també condiciona l'organització de l'espai i el temps educatius, els usos de les infraestructures i els equipaments, així com també com els perfils professionals que hi intervenen i, per tant, la formació inicial d'aquests.

L'actual marc legislatiu, la LOMLOE, té la intenció de modernitzar el sistema educatiu per respondre als reptes actuals i fa una nova proposta curricular amb una major concreció als principis d'enfocament competencial. Això implica doncs, un canvi important en la manera de comprendre l'aprenentatge en el sentit més ampli. més
5/10/22
ACTE INAUGURAL "NOUS CURRÍCULUMS, NOUS HORITZONS"
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya

NOUS CURRÍCULUMS, NOUS HORITZONS
JORNADA INAUGURAL DEL CICLE DE SEMINARIS SOBRE ELS NOUS CURRÍCULUMS


El dimarts 27 de setembre al Tecnocampus de Mataró es va realitzar la jornada inaugural del cicle de seminaris "Nous currículums Nous horitzons" organitzat per la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya amb el suport de l'Editorial Graó. El tret de sortida dels seminaris va ser la taula d'experts vinculats a la redacció dels textos i al seu pròxim desplegament que van destacar els principals eixos dels nous currículums.
més
15/9/22
SEMINARI "NOUS CURRICULUMS , NOUS HORITZONS"
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya

Des de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, analitzats els nous currículums, que sorgeixen fruit de l'aprovació de la nova llei educativa, la LOMLOE, destaquen positivament l'aparició de diferents punts.

més
3/6/22
LA INCLUSIÓ EN EL SISTEMA EDUCATIU DE PORTUGAL
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya

Presentació del model d'inclusió del sistema educatiu portuguès a càrrec de Filomena Pereira. Directora de Serveis de l'àrea d'Educació Inclusiva de la Direcció General de Educació de Portugal.

més
16/2/22
NOU CURRÍCULUM. COMUNICAT CONJUNT D'AGENTS SOCIALS I EDUCATIUS DE CATALUNYA
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya
Nou currículum educatiu: les entitats reclamen que es valorin les perspectives transformadores.

La FMRPC juntament amb d'altres agents socials i educatius de referència a Catalunya, publiquem un comunicat per visibilitzar el malestar col·lectiu en el procés de renovació del currículum escolar. Demanem que es posin en valor les perspectives educatives transformadores. més
5/1/20
INSTITUT ESCOLA I CURRÍCULUM
RESUM DE LA III JORNADA DE TREBALL

Els Instituts Escola, una oportunitat per repensar el currículum

9 de novembre 2019, Auditori Municipal de Terrassa

Dos anys després de les dues primeres jornades a Mataró i a Barcelona, des de la Federació dels Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya hem realitzat a Terrassa la III Jornada de treball sobre Instituts Escola. Aquesta vegada vam proposar-nos de realitzar una exploració de les oportunitats que ens brinda el model dels Instituts escola per reflexionar i anar construint conjuntament les bases d'un currículum bàsic, nuclear, comú o únic, coherent des d'educació infantil fins a la secundària obligatòria. més
9/11/19
EL TREBALL PER PROJECTES I EL CURRÍCULUM
Laura Becerra Serrano, directora de l'IE i José David Martínez, cap d'estudis de Primària, de l'Institut Escola Jacint Verdaguer, Sant Sadurní d'Anoia.

En el marc de la III Jornada sobre Instituts Escola de la FMRPC, celebrada el passat dia 9 de novembre de 2019, l'Institut Escola Jacint Verdaguer, de Sant Sadurní d'Anoia, ens mostra com el treball per projectes pot estar ben contextualitzat amb el currículum.
més
9/11/19
LA PERSONALITZACIÓ DE L'APRENENTATGE COHERENT AMB EL CURRÍCULUM
David Atzet i Rovira, director de l'Institut Cardener, de Sant Joan de Vilatorrada.

En el marc de la III Jornada sobre Instituts Escola de la FMRPC, celebrada el passat dia 9 de novembre de 2019, aquest petit reportatge de l'Institut Cardener, de Sant Joan de Vilatorrada, ens mostra com a Secundària, es pot avançar en la personalització de l'aprenentatge i seguir éssent coherents amb el marc currícular

més
9/11/19
IE BARNOLA: UN CURRÍCULUM BEN CONTEXTUALITZAT EN EL TERRITORI
Ricard López Muñoz, director de l'Institut Escola Barnola d'Avinyó.

En el marc de la III Jornada sobre Instituts Escola de la FMRPC, celebrada el passat dia 9 de novembre de 2019, aquest petit reportatge de l'Institut Escola Barnola, d'Avinyó, ens mostra com un currículum pot estar contextualitzat en el territori, i per tant, es pot afavorir que es donin aprenentatges al llarg i ample de la vida. més
9/11/19
PUNTS CRÍTICS PER A UN CURRÍCULUM DESITJABLE
Carmina Pinya
Membre Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu i coautora de l'estudi "Els instituts escola: aspectes organitzatius, curriculars i d'orientació" del 2012

Resum i vídeo de la III Jornada de treball sobre Currículum i Instituts Escola, realitzada a Terrassa, el 9 de novembre de 2019 més
9/11/19
VISIÓ INTERNACIONAL DEL CURRÍCULUM
Enric Prats
Doctor en pedagogia i professor de Pedagogia Internacional a la Universitat de Barcelona

Resum i vídeo de la III Jornada de treball sobre Currículum i Instituts Escola, realitzada a Terrassa, el 9 de novembre de 2019. més
9/11/19
EL MARC LEGAL I LA GESTIÓ DEL CURRÍCULUM
Aleix Gabarró

Sotsdirector general d'Ordenació Curricular del Departament d'Educació

Resum i vídeo de la III Jornada de treball sobre Currículum i Instituts Escola, realitzada a Terrassa, el 9 de novembre de 2019. més
12/10/15
DEL CURRÍCULUM EN FILA A LA XARXA, DE LA LÍNIA AL POLITOPO
Pere Alzina
Opinió al Diari de l'Educació

Com pensem realment? Volem realment una escola oberta al món i que el món entri a les aules? Ventileu les aules, que hi entri el sol i el vent deien els higienistes de principis de segle XX. Ara toca rompre murs, construir escoles polièdriques.


Aprenem en xarxa, moltes vegades de forma caòtica, altres, força concentrats; algunes vegades de forma sistemàtica, altres, de forma totalment desordenada… Però el nostre cervell, aprèn a construir, agrupar, enxarxar tridimensionalment…

Hi ha persones que pensen que tot això del que ara parlem és nou, que és producte de quatre visionaris que s'han il·luminat. Aneu ben equivocats; hi ha milers de recerques científiques publicades en les més prestigioses revistes educatives del món que avalen el que estem defensant: no existeix el currículum en fila o línia, el coneixement humà és tan inabastable que està format per milions de xarxes tridimensionals de coneixements que van relacionant-se entre elles i dissipen les línies entre les clàssiques disciplines científiques: avui ens movem en xarxes caòtiques de coneixement, que quan més descobrim més portes i més dubtes se'ns obren en una carrera motivant i emotiva per entendre tot el que ens els envolta. Fins i tot podríem pensar en xarxes de més dimensions. més
28/2/15
UN NOU CURRÍCULUM PER A UN NOU PAÍS
Federació de Moviments de Renovació pedagògica de Catalunya
28 de febrer de 2015


El Govern, a través del Departament d'Ensenyament està fent el desplegament d'acord a les competències que la LOE, amb les corresponents modificacions que estableix la LOMCE i d'acord amb el desplegament de la Llei d'Educació de Catalunya (LEC).

El nostre país, en particular, però en el món en general vivim moments de canvis i incerteses polítiques i socials. Ens trobem davant un canvi de paradigma en el món del coneixement que està afectant a les nostres vides, a la nostra feina i a la mateixa lògica del coneixement. Hem passat d'una lògica lineal del coneixement a una concepció en xarxa. Aquest motiu ens pot portar a reflexionar al voltant dels canvis que això suposa per a l'aprenentatge i quines competències i sabers són rellevants avui i per al futur que ja és realitat. "Son temps líquids i l' educació requereix nous models per construir una identitat digital com subjectes amb capacitat de sobreviure i surfejar en aquestes aigües turbulentes. Zygmunt Bauman."

Ens preguntem al voltant del paper que ha de tenir el currículum en el sistema educatiu que volem per una Catalunya immersa en aquestes noves perspectives i en aquest nou escenari. D'entrada veiem que les bases educatives que prescriu la LOMCE van en el sentit clarament oposat al que nosaltres intentarem justificar i que pensem que demana aquest nou escenari. més
10/2/15
DAVANT LA PRESENTACIÓ DEL DECRET DEL CURRÍCULUM DE PRIMÀRIA
Barcelona, 10 de febrer de 2015
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya


Fa uns mesos que es preveu la presentació en públic del decret del nou currículum de primària que ve derivat dels canvis aportats per la LOMQE. L'evidència s'ha fet visible en presentar-lo davant del Consell Escolar de Catalunya (CEC), aquest n'ha elaborat unes esmenes amb la finalitat d'aportar millores substancials al decret, tot i que a la vegada s'han fet les presentacions a tots els serveis territorials de Catalunya.

Encara que el document del decret del nou currículum de primària és llarg, el preàmbul és un puntal fonamental per a la interpretació del contingut: conté el sentit i la filosofia que s'hi deriven. El sentit d'aquest article és la sorpresa que ens produeix el fet que en aquest preàmbul no quedi reflectida la necessitat de coherència a tota l'educació bàsica de 3 a 16 anys, amb el decret es planteja la idea que un itinerari educatiu no impedeix que cada etapa tingui sentit propi posant l'accent en el traspàs de cicles o etapes. El decret aposta pel treball interdisciplinari, però aquest es sentiria reforçat si anés acompanyat de facilitats per fer un ús d'enfocaments i metodologies globalitzades referents a qüestions d'espais i temps, amb un enfocament cíclic d'adquisició de competències i sabers bàsics. La distribució horària, sens dubte, hauria de ser orientativa. El plantejament de fer l'horari tancat i prescriptiu produeix un efecte parcel·lari que contradiu el treball interdisciplinar i globalitzador del que parla el decret, per tant es tracta d'una contradicció que no es pot tolerar.
més
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
avís legal, privacitat i cookies
Avda. Drassanes, 3 3r (BCN) · Tel: 934817388 · federacio@mrp.cat · avís legal, privacitat i cookies
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.