Moisès Esteban-Guitart
Director Institut de Recerca Educativa Universitat de Girona
Crec que hi ha un consens considerable al voltant de la crisis profunda de sentit d'un model d'escola i escolarització, aquests dies promoguda, informada i il·lustrada per el "Ministerio de Educación y Formación Profesional", conjuntament amb la "Radio Televisión Española -RTVE", #AprendemosEnCasa, que ja no ens interpel·la ni ens serveix per entendre i donar resposta al món que vivim. Partitures sense música, números sense problemes, lletres sense textos, en definitiva, instrucció sense experiència fa dècades sabem no té cap impacte significatiu, no només cognitiva-afectiva-personalment, sinó també col·lectiva-socialment -no serveix per res, en definitiva-. I de fet, només cal passejar-se per diferents escoles del nostre país, i d'arreu del món, per adonar-nos que allò que fèiem nosaltres a l'escola quan érem petits, adolescents i joves; ja no és allò que es fa, afortunadament, en la gran majoria de centres educatius en l'actualitat. Els espais oberts, projectes transversals, vinculacions vàries amb l'entorn (per exemple, aprenentatge-servei), itineraris personalitzats han substituït classes expositives pròpies d'una societat que ja no és la nostra.
més