Carles Barba i Salvador Carrasco
Fundesplai (Fundació Catalana de l'Esplai)
La mirada del lleure educatiu en la seva majoria d'edat
En les darreres dues dècades, la comunitat educativa del nostre país ha fet importants aportacions en la reflexió i sistematització sobre l'ètica dels professionals de l'educació i, en particular, d'aquells que treballen en les diverses etapes de l'ensenyament.
El document del Consell Escolar de Catalunya, "Criteris per a una deontologia del docent", de l'any '92, va marcar una important pauta, molt compartida pels actors diversos del sistema educatiu. Vint anys després, sobre la base d'aquests criteris, el Col·legi de Doctors i Llicenciats va aprovar el setembre de 2011 el "Codi deontològic de la professió docent". Amb posterioritat, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica ha conduït un ampli procés de reflexió i elaboració del qual se n'ha derivat el document presentat a Vic el maig de 2012, "El compromís ètic del professorat".
Ens incorporem doncs a aquesta reflexió fent nostre aquest bagatge col·lectiu i aportant alhora la nostra mirada des de l'educació en el lleure i des de la Fundació Catalana de l'Esplai, en un context en què l'educació en el lleure, tant socialment com jurídica, ha obtingut carta de ciutadania amb la legislació dels darrers anys de l'Estatut de 2006, la Llei d'Educació de 2009 i la Llei d'Infància de 2010. més
Fundesplai (Fundació Catalana de l'Esplai)
La mirada del lleure educatiu en la seva majoria d'edat
En les darreres dues dècades, la comunitat educativa del nostre país ha fet importants aportacions en la reflexió i sistematització sobre l'ètica dels professionals de l'educació i, en particular, d'aquells que treballen en les diverses etapes de l'ensenyament.
El document del Consell Escolar de Catalunya, "Criteris per a una deontologia del docent", de l'any '92, va marcar una important pauta, molt compartida pels actors diversos del sistema educatiu. Vint anys després, sobre la base d'aquests criteris, el Col·legi de Doctors i Llicenciats va aprovar el setembre de 2011 el "Codi deontològic de la professió docent". Amb posterioritat, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica ha conduït un ampli procés de reflexió i elaboració del qual se n'ha derivat el document presentat a Vic el maig de 2012, "El compromís ètic del professorat".
Ens incorporem doncs a aquesta reflexió fent nostre aquest bagatge col·lectiu i aportant alhora la nostra mirada des de l'educació en el lleure i des de la Fundació Catalana de l'Esplai, en un context en què l'educació en el lleure, tant socialment com jurídica, ha obtingut carta de ciutadania amb la legislació dels darrers anys de l'Estatut de 2006, la Llei d'Educació de 2009 i la Llei d'Infància de 2010. més