Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
educació
16/1/15
EDUCAR I APRENDRE EN UN NOU ESCENARI: NOVES IDEES I NOVES PRÀCTIQUES
Projecte de reflexió i acció per a la millora de l'educació.

L'educació escolar ha conegut un desenvolupament extraordinari al nostre país al llarg del segle XX, especialment a partir de la dècada de 1970.

Aquest desenvolupament ha significat l'ampliació i la generalització de l'educació bàsica, i també, avenços substancials en aspectes que podríem anomenar qualitatius, com ara la formació inicial i permanent del professorat, l'equipament i la infraestructura dels centres educatius, la seva organització i funcionament, els materials didàctics, les metodologies docents, les instàncies i serveis d'orientació i de suport al professorat, l'atenció a la diversitat, les pràctiques d'avaluació o les condicions de treball del professorat.

Tant des del punt de vista quantitatiu –duració i cobertura– com qualitatiu –capacitat del sistema per satisfer les necessitats educatives de tot l'alumnat– els avenços han estat significatius, i en alguns aspectes podríem dir que fins i tot extraordinaris, el que no significa que ens puguem donar per satisfets. Malgrat el camí recorregut, el marge de millora de l'educació escolar segueix sent molt ampli. Hem de seguir mantenint, per tant, unes fortes exigències de millora envers l'educació escolar i això implica perseverar en els esforços de tota mena –d'inversió, de formació, d'innovació, de professionalització, de recerca– que s'han vingut fent en les darreres dècades.

més
9/12/14
EDUCAR EN TEMPS D'INCERTESA
Conferència final del IV Congreso Estatal dels MRPs de l'Estat.

En Danilo Martucelli, sociòleg i professor de la Universitat de la Sorbona (París), ens fa una reflexió sobre les inquietuds de l'escola avui en dia, des del punt de vista sociològic. Fa un diagnòstic d'allò que pot succeïr amb l'institució escolar: imatge de progrés i futur.

Ens descobreix quines són les promeses que l'escola, va plantejar a la societat i que ha estat incapaç de complir per diferents moments d'incertesa. Parla de la crisi emocional/moral, la crisi científica i la crisi del saber.

més
27/11/14
ELS ALUMNES OPINEN SOBRE EL SENTIT DE L'APRENENTATGE
Debat inaugural en el marc del IV Congrés Estatal celebrat a Lleida del 21 al 23 de novembre de 2014.

Fanny Majó
MIE Lleida

Aquesta tardor hem celebrat el IV Congres Estatal MRPs a la ciutat de Lleida amb el lema "Educar i aprendre en un nou escenari", en el que hem reflexionat sobre el sentit de l'aprenentatge i de l'escola en l'actualitat.

Se'ns fa imprescindible pensar en com tornar a donar valor a la tasca dels centres educatius i el seu compromís amb l'educació, en un moment de canvis tecnològics i crisis socials. Per aquest motiu vam encetar aquesta cita amb una taula rodona on els actors principals eren cinc estudiants de secundària i de la Facultat de Ciències de l'Educació.

L'esdeveniment es va desenvolupar a partir de preguntes provocadores als estudiants sobre la importància que se li concedien als títol acreditatius en la formació i sobre la necessitat vital o no de l'educació. Va ser força interessant la seva visió sobre l'educació virtual i com aprendrien els i les joves si no existís una ensenyança obligatòria. No va ser gaire sorprenent la seva opinió sobre el què i el com aprenen als centres educatius, doncs ho justificaven dient que en moltes ocasions no sembla que la formació miri cap al futur, ni tingui en compte les necessitats de l'alumnat.

Hem de pensar en l'alumnat que tenim a les aules, en les possibilitats d'aprenentatge que s'ofereixen en d'altres contextos, sense oblidar que estem en un moment en el que hi ha una proposta curricular que pot validar molts aspectes que hem proposat durant anys des de la renovació pedagògica.

més
27/1/12
LES RETALLADES A EDUCACIÓ
Finalment aquesta setmana s'han presentat els pressupostos del Departament d'Ensenyament al Parlament de Catalunya. Novament veiem que hi ha una reducció que s'afegeix a la de l'any passat. Cal preguntar-se com afectaran aquestes retallades a tots els infants i joves que aprenen als nostres centres educatius?

La situació és especialment preocupant perquè any rere any veiem com s'incrementa el nombre de matriculacions i les xifres dels pressupostos van baixant. Aquestes generacions d'alumnes més joves són les que han d'aprendre acompanyats del món digital, de l'ensenyança personalitzada, etc elements esenciasl per l'equitat i que necessiten d'una inversió decidida.

Com serà possible amb un pressupost cada vegada més minso?

Ja vam expressar conjuntament amb la comunitat educativa els dos últims anys que l'educació és la millor via per sortir de la crisi econòmica, la via de les retallades té el seriós risc d'afectar a la qualitat que necessita el nostre sistema educatiu. Estem en moments delicats socialment i, fa faltar resaltar el valor educatiu de l'educació infantil de primer cicle que es veu afectada especialemnt, una edat important per al desenvolupament de la infància i per a la detecció precoç de necessitats. més
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
avís legal, privacitat i cookies
Avda. Drassanes, 3 3r (BCN) · Tel: 934817388 · federacio@mrp.cat · avís legal, privacitat i cookies
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.