Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya
I quin paper tenen les universitats portugueses en els processos de transformació de centres per implementar les reformes que s'impulsen des del Ministeri d'Educació de Portugal ?
Ens ho expliquen en José Matias Alves i Rui Trindade.
https://youtu.be/UkdWpCTEa88
José Matias Alves és professor de la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat Catòlica de Portugal, Màster en Administració Escolar por la Universitat de Minho, i Doctor en Ciències de l'Educació por la Universitat Catòlica Portuguesa. A més de la seva experiència com a docent de secundària, ha ocupat diferents càrrecs en l'administració educativa: Conseller Pedagògic de l'Escola Superior da Educação do Porto, Assistent del secretari d'Estat d'Educació Bàsica i Secundària, Director General d'Educació Secundària. És membre del Consell Científic per a l'Avaluació de Docents, President del Consell de Vigilància de la Societat Portuguesa de Ciències de l'Educació. Formador i consultor de formació reconegut pel Consell Científic Pedagògic d'Educació Continua.
Rui Trindade és mestre d'Educació Primària Llicenciat en Psicologia del desenvolupament Infantil i de l' Educació. És Professor a la Facultat de Psicologia i Ciències de l'Educació de la Universitat de Porto, així com membre integrat del Centre d'Intervenció i Investigació Educativa (CIIE). Consultor del Ministeri d'Educació, en l'àmbit del Projecte d'Autonomia i Flexibilitat Curricular que es desenvolupà el 2017/2018. Fou representant de Portugal en el Consell d'Administració del Centre d'Educació, Investigació i Innovació (CERI) de la OCDE, entre 2018 y 2022.