Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
escola inclusiva
18/12/23
DECÀLEG DEL MUCE SOBRE L'ESCOLA INCLUSIVA
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya

El Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE), amb la col·laboració dels principals sindicats docents, representants d'alumnes, federacions de famílies i moviments pedagògics, ha emès un manifest amb deu punts centrats en l'educació inclusiva. Aquest document posa èmfasi en la importància de ser un motor de canvi en la societat i millora del sistema educatiu. S'ha presentat una proposta integral per millorar el sistema educatiu, subratllant diverses àrees clau. Un dels punts ressaltables és la sol·licitud d'un pla estratègic transparent, compartit i amb mecanismes d'avaluació clars per reforçar els objectius establerts pel decret 150/2017 d'educació inclusiva.

més
3/6/22
LA INCLUSIÓ EN EL SISTEMA EDUCATIU DE PORTUGAL
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya

Presentació del model d'inclusió del sistema educatiu portuguès a càrrec de Filomena Pereira. Directora de Serveis de l'àrea d'Educació Inclusiva de la Direcció General de Educació de Portugal.

més
7/2/20
L'ESCOLA, EINA D'INCLUSIÓ SOCIAL O REPRODUCTORA DE DISCRIMINACIÓ I SEGREGACIÓ?
Beatriu Guarro i Picart, Membre del Consell de SOS Racisme Catalunya

Sovint oblidem que la funció principal de l'escola hauria de ser la socialització dels infants, el desenvolupament d'unes capacitats que els permetin viure en societat quan arribin a l'edat adulta. És cert que per assolir aquest objectiu fonamental caldrà adquirir un seguit d'aprenentatges, però massa sovint l'adquisició d'aquests aprenentatges, excessivament pautats i encotillats, ens fa perdre de vista que l'escola no té sentit si no és una eina d'iniciació a la vida, és a dir, un lloc on les criatures aprenen a descobrir com és el món i com voldrien viure-hi. més
17/10/17
IV SIMPÒSIUM DE LA XARXA KHELIDôN
Xarxa Khelidôn per l'aprenentatge cooperatiu UVIC-UCC
J. Ramon Lago


Durant els dies 7 i 8 d'octubre s'ha celebrat a Palma el IV Simposi de la Xarxa Khelidôn per l'aprenentatge cooperatiu UVIC-UCC, amb el lema "ajudar a aprendre a cooperar".
Hi han participat 230 mestres, professors, formadors, responsables de centres de formació del professorat i de l'administració, fonamentalment de Galícia, Euskadi, Aragó, Navarra, La Rioja, Andorra, Catalunya i les Illes i alguns centres de Castella la Manxa, Castella Lleó, Andalusia i Madrid.

La Xarxa Khelidôn per l'aprenentatge cooperatiu http://cife-ei-caac.com/khelidon/ es va crear quan un conjunt de mestres van sentir la necessitat de trobar un mitjà sistemàtic per compartir la seva experiència i debatre sobre la pràctica amb l'objectiu de seguir millorant en la implementació l'aprenentatge cooperatiu a les aules i com a projecte de centre. més
8/1/16
SOBRE EL FUTUR DECRET DE L'ESCOLA INCLUSIVA
Pau Rodríguez, Periodista
Diari de l'Educació


El decret que ha de regular l'atenció a la diversitat en un sistema inclusiu -és a dir, l'escolarització dels alumnes amb discapacitats intel·lectuals i dificultats de l'aprenentatge- preveu que els informes dels psicopedagogs siguin vinculants a l'hora de determinar el futur dels alumnes amb necessitats educatives especials (NEE). Aquesta és una de les principals novetats que conté l'esborrany del decret, segons ha fet públic el departament d'Ensenyament, un document que al gener haurà de passar pel Consell Escolar de Catalunya i que es vol publicar abans d'acabar el curs perquè ja estigui en vigor al setembre del 2016.

El que inclourà el decret -el redactat del qual encara no s'ha donat a conèixer- en l'article 13, segons avança Ensenyament, és que el dictamen que elabora l'Equip d'Assessorament Psicopedagògic sobre les necessitats educatives dels alumnes amb discapacitat serà vinculant. És a dir, que l'equip de professionals tindrà l'última paraula a l'hora d'establir, per exemple, quins són els recursos que requereix l'alumne -vetlladors, logopedes, etc- o si ha de matricular en un centre ordinari o un d'educació especial. També especifica que aquests documents s'hauran de facilitar a les famílies perquè tinguin tota la informació. més
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
avís legal, privacitat i cookies
Avda. Drassanes, 3 3r (BCN) · Tel: 934817388 · federacio@mrp.cat · avís legal, privacitat i cookies
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.