La Jornada que tot seguit es presenta vol ser continuïtat de les quatre edicions anteriors 2011-2014 que han volgut posar en valor la xarxa pel foment de participació en la societat de la informació; l'educació; la salut i l'educació en relació amb els valors i hàbits saludables; i l'escola rural.
Seguint aquesta línia, enguany hem convingut de tractar un tema que està començant a aparèixer com a element nuclear en fòrums educatius del nostre país i a nivell internacional: L'educació personalitzada, aquesta línia educativa basteix l'aprenentatge partint de la diversitat de capacitats cognitives, emocionals i artístiques de l'alumnat, i del seu propi i particular procés d'aprenentatge —en els diversos àmbits on viu i s'educa—, amb la finalitat que assoleixi les competències i coneixements bàsics, desenvolupi al màxim les seves potencialitats i sigui capaç d'exercir plenament la ciutadania.
La pretensió de les jornades continua sent l'assoliment d'un doble objectiu: reflexionar i transformar. La reflexió és important i ha d'acompanyar l'acció educativa, però aquesta amb aquest acompanyament no té una altra sortida que transformar la realitat social i educativa per tal de millorar-la.
En aquesta ocasió, i per concretar la intencionalitat anterior, hem volgut fer la proposta de participació directa de diferents centres educatius d'infantil, primària i secundària de les terres de Lleida (des de la plana fins la muntanya i tant d'entorn rural com urbà). El present curs 2015-16, centrarem el treball de la Secció en la reflexió i la pràctica al voltant de la personalització educativa amb l'acompanyament del Dr. César Coll. En les jornades podrem conèixer el plantejament de les seves propostes educatives.
més