Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
documentació
2/5/23
SEMINARI EDUCAR AL 0-6. CONCLUSIONS
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya

EL 0-6. PROPOSTES DE POLÍTICA PÚBLICA
Tercera jornada del seminari Educar a l'Etapa dels 0 als 6 anys

Enguany la FMRPC ha realitzat dues jornades al voltant de l'etapa 0-6. La primera va estar enfocada a la mirada integral de l'etapa i la segona es va centrar en l'àmbit socioeducatiu i econòmic. Ambdues jornades van per palesa la importància de les polítiques públiques en l'etapa 0-6 i per aquest motiu es va voler anar més enllà i realitzar una tercera jornada enfocada a posar sobre la taula propostes de política pública en matèria de la primera infància.

més
19/4/23
EL 0-6. PROPOSTES DE POLÍTICA PÚBLICA
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya

EL 0-6. PROPOSTES DE POLÍTICA PÚBLICA

Ja hem realitzat dues Jornades del Seminari "Educar al 0-6":
El 0-6. Una mirada integral.
El 0-6 Una etapa sòcioeducativa.
Les dues Jornades prèvies de Seminari han fet palesa la importància de les polítiques públiques en l'etapa 0-6. El següent pas, doncs, és facilitar un espai on els diferents representants polítics puguin expressar els seus posicionaments respecte als diferents reptes i prioritats al voltant de l'etapa educativa de la primera infància.

Així doncs, us convidem el proper dissabte 29 d'abril de 9:30h a 13.15h a la Biblioteca Singuerlín-Salvador Cabré de Sta. Coloma de Gramenet.
més
29/11/22
PRESENTACIÓ EINES D'EDUCACIÓ A TEMPS COMPLET
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya

JORNADA OBRIM LA MIRADA A L'ECOSISTEMA EDUCATIU
Eines que connecten centres educatius i l'entorn:

COM CONSTRUIR I POSAR EN VALOR UN SISTEMA DE RELACIONS AMB LA COMUNITAT ?
EL MESOGRAMA

COM IDENTIFICAR ELS ENTORNS D'APRENENTATGE RELLEVANTS PER L'ALUMNAT ?
L'EPA

El passat 28 de Novembre de 2022, a la Biblioteca Gabriel García Márquez de Barcelona es va fer la Jornada Obrim la mirada a l'ecosistema educatiu on, des d'una mirada de personalització educativa i amb visió comunitària es van presentar dues eines que connecten l'escola amb l'entorn. Creiem que és importantíssim per al desplegament de l'educació a temps complet des dels centres, aportar eines que orientin als centres educatius a tenir un paper actiu en l'educació al llarg i ample de la vida de l'alumnat. L'obertura de l'acte va córrer a càrrec de Núria Larroya, Albert Quintana i Fathia Benhamou, del nucli motor de l'Aliança Educació 360.

més
19/7/22
TREBALL SOBRE L'ETAPA EDUCATIVA DELS 0 ALS 6 ANYS
Maria Marcos Fernàndez
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya


TREBALL SOBRE L'ETAPA EDUCATIVA DELS 0 ALS 6 ANYS

Les noves oportunitats curriculars que ofereix la LOMLOE i l'anunci progressiva gratuïtat del 0-3, començant pels 2 anys, van ser els catalitzadors per posar de nou l'Etapa 0-6 sobre la taula. Els beneficis educatius i socials d'aquestes novetats incideix indiscutiblement en la millora d'igualtat d'oportunitats. És el moment de repensar els reptes de futur, consensuar el model, definir les condicions pedagògiques i les característiques de la primera etapa educativa són aspectes cabdals per avançar cap a l'equitat en l'accés a l'educació.

Per aquest motiu i per tal de dignificar i consensuar l'etapa educativa del 0-6, durant el curs 2021/2022 la FMRPC ha creat diversos espais de reflexió i debat. S'han realitzat dues jornades i un seminari tancat i fruit d'aquestes activitats s'han elaborat diversos articles i un document que recull les condicions de la primera etapa educativa. La rellevància de la temàtica fa que ja el treball al voltant de l'etapa 0-6 sigui una de les prioritats de la nostra entitat i a punt d'acabar el curs d'enguany ja estiguem projectant una nova jornada sobre l'educació al 06.

més
22/9/21
EL MUCE RECLAMA MESURES PER FER FRONT A LES DESIGUALTATS EDUCATIVES
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya

Avui, 22 de setembre de 2021, hem realitzat la lectura de les reivindicacions del Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE), plataforma formada per diverses entitats i organitzacions relacionades amb el sistema educatiu de Catalunya, en defensa de l'educació pública.
Us enllacem al vídeo de la roda de premsa i al document que s'ha llegit i serà presentat a Conselleria.

més
22/1/21
CONCLUSIONS DEL PRIMER CONGRÉS D'EDUCACIÓ PÚBLICA
Congrés d'Educació Pública. Grup Promotor.
Us presentem les conclusions dels debats que el Primer Congrés de l'Educació Pública va celebrar entre el 4 d'octubre de 2019 i el 10 de març de 2020.
Des del grup promotor del Congrés s'ha treballat per fer aquest resum sobre la base de les actes que els centres responsables dels debats van fer. Segur que no recullen totes les opinions i la riquesa dels
debats, però són un bon referent que dóna testimoni de la feina feta.
Us convidem a fer difusió d'aquest document
i, sobretot, de la idea de no abandonar la
iniciativa de seguir impulsant aquest Congrés.

Us podeu descarregar el document final de Conclusions del Congrés d'Educació Pública.

També us enllacem al web del Congrés amb tota la documentació prèvia i els debats territorials. més
4/11/20
LA MILLORA DE LES CONDICIONS EDUCATIVES FA AUGMENTAR EL RENDIMENT ESCOLAR
Jaume Aguilar Vallès
Publicat el 04/11/2020 a https://ajuntament.barcelona.cat/tempsicures/ca/noticia/la-millora-de-les-condicions-educatives-fa-augmentar-el-rendiment-escolar


La 7a Setmana dels Horaris ha programat més d'una quinzena d'activitats entre el 23 i el 27 de novembre que volen ser un espai de discussió de referència a nivell internacional sobre l'ús del temps. Una d'elles és la taula "Els horaris i els usos del temps d'infants i joves", que tindrà lloc el 27 de novembre a les 15 h en format online, i que té per objectiu reflexionar sobre l'impacte dels horaris actuals existents per part de mares i pares (horaris laborals) i d'infants i joves (horaris escolars). Un dels participants de la taula és Jaume Aguilar, membre de l'equip coordinador de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya.

Per què és necessari modificar el model horari de l'escola? Quin impacte negatiu té el model que estem seguint en l'actualitat? més
7/5/20
EN MOMENTS DE CRISI, COMPROMÍS SOCIAL PER L'EDUCACIÓ
Jaume Aguilar Vallès, Membre FMRPC
Publicat el 05/05/2020 al bloc de la Fundació Bofill


El confinament i l'etapa d'alerta pot acabar total o parcialment, però la tornada a la normalitat social – pre-crisi - trigarà i molt. La "normalitat acadèmica" costarà de recuperar i probablement no serà de la mateixa forma en tots els territoris i centres i, segons les circumstàncies, hi haurà passos enrere.

L'activitat educativa de presència, paraules, mirades, gestos i abraçades no tornarà sense córrer riscos, haurem de treballar per reduir-los. El contacte, els espais compartits i les activitats grupals formen part del treball educatiu i són vitals desprès de les mancances i vivències d'aquestes darreres setmanes.

Per ordre de prevalença marcaria uns punts bàsics, teòricament obvis, que no sempre es porten a terme a la pràctica. més
20/2/20
COMUNICAT DE LA FMRPC A FAVOR DE L'EQUITAT EDUCATIVA
La Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya dona suport a la lluita per l'equitat educativa i en contra de la segregació escolar

La Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya va votar a favor del dictamen del nou Decret de la programació de l'oferta educativa i del procediment d'admissió en els centres del Servei d'Educació de Catalunya en el plenari del Consell Escolar de Catalunya del passat 18 de febrer. més
5/7/19
VÍDEO EDUCACIÓ A L'HORA
La FMRPC i la Fundació Bofill hem presentat el projecte que porta criteris per definir uns nous horaris escolars al servei de l'educació integral, l'equitat i el benestar dels infants i adolescents, tractant, alhora d'ajustar-se a les necessitats de les famílies i ser una oportunitat de millora per als docents i educadors. Un model actual, flexible i adaptable a les realitats educatives, socials i territorials.

La proposta està pensada per al conjunt del sistema educatiu des dels segon cicle d'infantil fins a la finalització de l'ESO, incloent escoles i instituts, així com també instituts-escola. Atenent al caràcter territorial de la proposta, també introduïm alguns criteris de governança del model.

Més informació del projecte:

https://www.fbofill.cat/projectes/educacio-lhora més
3/7/19
EDUCACIÓ A L'HORA
La FMRPC i la Fundació Bofill presentem una proposta d'horaris integrals per una educació equitativa i integral.

A Catalunya el debat sobre com han de ser els horaris escolars ha estat present al llarg d'aquestes darreres dècades en molts àmbits de la comunitat educativa, alguns recollits en documents com "Per un horari i jornada escolar: pedagògicament positius, laboralment raonables i socialment satisfactoris", elaborat pel MUCE (Marc Unitari de la Comunitat Educativa) l'any 1993, o els textos del Consell Escolar de Catalunya (CEC) sobre el calendari i la jornada escolars (2002 i 2009). Els últims anys, però, el debat sobre els temps educatius ha estat molt condicionat per la pugna entre mantenir la jornada partida tradicional o instaurar l'horari continu matinal, amb l'hora d'inici i finalització de les classes i la ubicació de la pausa de migdia com el principal cavall de batalla. Una tria que massa sovint ha passat per alt l'existència altres opcions possibles. més
18/5/19
LA CREU DE SANT JORDI A LA FEDE
Jaume Cela i Ollé
Publicat el 17/05/2019 al Diari de l'Educació


Em passa, sobretot, en moments molt íntims o molt solemnes. Per exemple, els dies de dinars familiars. Sempre hi ha un moment que veig el pare esperant que la mare li ompli el plat, la mare feinejant, la sogra preparant els canelons i el sogre mirant-te amb els seus ulls blaus. És un exemple de moment íntim. També en moments solemnes, com els que he viscut fa una estona. He assistit a l'acte de lliurament de la Creu de Sant Jordi a la FMRP de Catalunya. més
15/11/17
CURIOSOS, COOPERATIUS, LLIURES
Núria Ibar i Esmeralda Ibar

La idea ja estava germinant des del primer moment que vaig trepitjar les aules com a docent. La escola em semblava un espai de vida que s'havia de resituar. Així que, després de veure que molta més gent tenia grans iniciatives que mostrar, vam sortir la meva filla, estudiant de cinema, i jo, amb un parell de càmares, disposades a enregistrar tota la força de la innovació possible. I la part que més difícil de realitzar ens semblava, va ser la més fàcil perquè molta molta gent ens va abrir les portes, i vam entrar als següents instituts: Quatre Cantons, Viladomat, Montgrós i l'escola Tretze Vents. Vam gravar pràctiques i idees d'alumnes, professors, directors. I també vam recolçar tot això amb les aportacions d'un expert en pedagogia, Enric Prats, i un expert en neuroeducació, David Bueno. Aquí està el resultat, que, en un principi, había de ser un recull d'experiències d'èxit que animés un canvi educatiu més gran. Han passat dos anys des d'el inici i ara, aquest documental ens sembla que, per sobre de qualsevol experiència, planteja un profund recull de la educació que volem. més
17/10/17
IV SIMPÒSIUM DE LA XARXA KHELIDôN
Xarxa Khelidôn per l'aprenentatge cooperatiu UVIC-UCC
J. Ramon Lago


Durant els dies 7 i 8 d'octubre s'ha celebrat a Palma el IV Simposi de la Xarxa Khelidôn per l'aprenentatge cooperatiu UVIC-UCC, amb el lema "ajudar a aprendre a cooperar".
Hi han participat 230 mestres, professors, formadors, responsables de centres de formació del professorat i de l'administració, fonamentalment de Galícia, Euskadi, Aragó, Navarra, La Rioja, Andorra, Catalunya i les Illes i alguns centres de Castella la Manxa, Castella Lleó, Andalusia i Madrid.

La Xarxa Khelidôn per l'aprenentatge cooperatiu http://cife-ei-caac.com/khelidon/ es va crear quan un conjunt de mestres van sentir la necessitat de trobar un mitjà sistemàtic per compartir la seva experiència i debatre sobre la pràctica amb l'objectiu de seguir millorant en la implementació l'aprenentatge cooperatiu a les aules i com a projecte de centre. més
19/6/17
XARXA KHELIDôN PER L'APRENENTATGE COOPERATIU
José Ramon Lago. Coordinador del Grup de Recerca d'Atenció a la Diversitat de la UVic. Membre de la Coordinadora de la Xarxa Khelidôn. Representant de la Comissió Executiva de la Xarxa Khelidôn.

El passat 30 de maig, la Xarxa Khelidôn per l'aprenentatge cooperatiu va presentar els projectes de les Escoles Camí del Mig, La Llàntia i l'Institut Miquel Biada de Mataró com a membres de la Xarxa. En l'acte el Vicerector de Recerca i Transferència de Coneixement de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, que acull a la Xarxa, els va lliurar el títol de membres de la Xarxa. L'acte va estar presidit per l'alcalde de Mataró i el Regidor d'Ensenyament de l'Ajuntament de la ciutat. més
5/5/17
ESCOLES INQUIETES: UNA XARXA DE FORMACIÓ I SUPORT A LA REVOLTA EDUCATIVA
Jaume Carbonell, periodista
Publicat al diari de l'educació el 04/05/2017


La xarxa d'escoles públiques inquietes del Garraf (XEPIG) neix d'una necessitat de reflexió i canvi pedagògic: del desig i la demanda de molts centres del Garraf durant el curs passat. L'equip impulsor el formen quatre persones que representen al conjunt d'escoles i diferents serveis i agents educatius molt emblemàtics del territori que han aconseguit unir sinergies per construir un discurs i un projecte comú: Francesc Martín (40 anys), director de l'escola Sant Jordi; Elisabet Aznar (39 anys), mestra d'educació infantil i actual inspectora; Pilar Gargallo (36 anys), mestra i presidenta del MRP (Moviment de Renovació Pedagògica) del Garraf; i Francesc Banyuls (49 anys), professor de Secundària i Director del CRP (Centre de Recursos Pedagògics) de la comarca.

Es tracta d'un equip molt cohesionat -les seves quatre veus són compartides- que lidera el procés i un cert acompanyament extern, encara que tenen molt clar que el protagonisme és del professorat i que cada escola realitzada el seu propi camí. "Nosaltres posem el plató i les eines però ells posen el protagonisme. Arribarà un moment que no controlarem la situació i se'ns escaparà l'energia que aquest procés genera". Aquí hi caben tots els centres públics que vulguin trobar-se i compartir diversos moments i espais de reflexió. "És una gran oportunitat per compartir dubtes, inquietuds, incerteses, fortaleses, potencialitats i reptes. Per crear un espai genuí que permeti construir relacions que ens permetin créixer personal i professionalment; i que atengui les necessitats del centre perquè cadascú s'apoderi a partir dels seus propis projectes de vida. No es tracta de competir entre els centres sinó de compartir". És una xarxa que intercanvia i ajuda, que conté i sosté. Sempre amb el propòsit d'aprendre i reaprendre. més
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
avís legal, privacitat i cookies
Avda. Drassanes, 3 3r (BCN) · Tel: 934817388 · federacio@mrp.cat · avís legal, privacitat i cookies
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.