2n congrés de renovació pedagògica
t |
Trenta anys d'irreverència i esperit inconformista · FMRPC

TRENTA ANYS D'IRREVERÈNCIA I ESPERIT INCONFORMISTA

Anna Galdón, periodista

El 2016, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya vàrem commemorar trenta anys d'història, i ho vam celebrar amb un debat entre Cèsar Coll, Joan Domènech i Francina Martí.

Trenta anys de renovació pedagògica. Trenta anys de moviments educatius irreverents, inconformistes, dinàmics i trencadors que han debatut, canviat i replantejat l'educació des de tots els angles possibles. Tres dècades de treball en equip, de projectes en xarxa i de debat constant que han acostat, constantment, la societat i els àmbits educatius. Que han fet de pont entre el canvi social i un dels pilars més importants del nostre entorn: l'educació.

I és que, tal com assegurava Joan Domènech durant l'acte per commemorar aquest passat mes de novembre l'important fita a què arribaven els moviments, "la renovació pedagògica fa referència a com la persona es posiciona davant de la societat". Un plantejament que va donar el tret de sortida a debatre sobre com ha de ser aquesta renovació de cara als propers trenta anys i obria la reflexió. Intentant fugir de tòpics, i tenint en ment que ens trobem avui en un món canviant i pluricultural, els ponents van exposar reptes i aportar línies d'actuació: "Cal un compromís amb l'educació, amb l'escola. Un compromís que estigui d'acord amb els temps que vivim", assegurava Francina Martí. més
m |

MRP I TRANSFORMACIÓ EDUCATIVA

Diàleg/debat emmarcat dins el 30è aniversari de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, celebrat el dissabte 5 de novembre a l'Espai Francesca Bonnemaison, Barcelona.

Diàleg a càrrec de Cèsar Coll, Francina Martí i Joan Domènech; modera la periodista Anna Galdón.


Quin paper han de tenir els MRPs en la transformació educativa? Quin paper han tingut al llarg del temps? Què entenem per renovació pedagògica i com s'ha dut a terme al llarg dels anys? Quines necessitats educatives són les actuals respecte les que van fer nèixer la FMRPC?


Aquestes i altres preguntes les trobareu en aquest interessant debat al voltant de la transformació educativa.


e |

EL MÓN DE ROALD DAHL

L'Oriol Colomer, conta contes, ens endinsa en l'irreverent món de Roald Dahl per a mostrar-nos la transformació educativa a través de les seves narracions.

Actuació emmarcada en la cloenda de l'acte de commemoració dels 30 anys de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica. Celebrat el dissabte 5 de novembre de 2016 a l'Espai Francesca Bonnemaison de Barcelona.



a |

ACTE CELEBRACIÓ 30 ANYS FMRPC

Acte celebració 30 anys FMRPC · FMRPC
Aquest any en fem 30 com a Federació de Moviments de Renovació Pedagògica i ho volem celebrar amb totes i tots vosaltres.

És per aquest motiu que us convidem a participar de l'acte que se celebrarà el dissabte 5 de novembre de 2016 a la Biblioteca Francesca Bonnemaison de Barcelona. (C/St Pere més baix, 7)

L'acte consistirà en un debat/diàleg al voltant de la transformació educativa amb en Cèsar Coll, la Rosa Gibert i en Joan Domènech.

Per apuntar-vos a l'acte cliqueu aquí.

Teniu la invitació i tota la informació referent a l'acte en el targetó que podeu descarregar a la dreta d'aquesta entrada.

Us hi esperem!

t |

TRANSFORMAR L'EDUCACIÓ #EESTIU16

Conferència inaugural de totes les escoles d'estiu del territori

El MEM (Moviment Educatiu del Maresme) ens ofereix la conferència inaugural a càrrec d'Ismael Palacín Giner, educador i director de la Fundació Bofill, un think-tank que impulsa l'anàlisi, la prospectiva i la innovació per tal que els nous reptes educatius arribin a tots els alumnes de Catalunya.

COM PODEM IMPULSAR UNA ESTRATÈGIA D'INNOVACIÓ EDUCATIVA? INNOVACIÓ EDUCATIVA PER SUPERAR LES DESIGUALTATS.

El dret a l'educació s'amplia i ens desafiarà amb més reptes que mai. A tot el món estan emergint grans expectatives de transformació educativa i veiem com es revaloritzen molts models i metodologies que abans només eren l'aposta dels més agosarats. Com podem accelerar i fer sostenible aquesta onada de canvi als centres? Com podem transferir i compartir tots aquests coneixements i models entre docents i escoles? Com haurem de construir les noves xarxes i ecosistemes d'aquest canvi? I sobretot: serem capaços de convertir-ho en una nova estratègia d'equitat a l'abast d'aquells centres més complexos?

j |

JORNADA: EDUCACIÓ A TEMPS COMPLET

Jornada: Educació a temps complet · FMRPC
Dissabte 9 d'abril Jornada de treball al voltant de l'Educació a Temps Complet, al Museu de Ciències Naturals de la Tela de Granollers.

Inscripcions

Ompliu el formulari d'inscripció clicant aquí.

US HI ESPEREM!

El repte del treball educatiu centrat en l'equitat i la millora ens porta a plantejar l'educació com un ecosistema on intervenen molts elements interrelacionats. Fer que aquests actors formin una xarxa d'acollida dels nostres infants i joves afavoriria la cohesió social i l'èxit educatiu que totes i tots pretenem.

Per dur a terme aquest tipus d'iniciatives, ens hem fixat en l'experiència educativa d'altres països europeus com Alemanya, França, Suïssa, ... que estan aconseguint resultats de qualitat molt importants.

La Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, com a entitat centrada en l'educació del nostre país, continuem tenint una responsabilitat i un compromís educatiu, social i ètic. Hem treballat conjuntament amb la Fundació Bofill i l'Elena Sintes en el seguiment i l'acompanyament dels estudis realitzats sobre l'educació a temps complet, a més de coordinar la comissió amb diferents entitats col·laboradores que donaven forma i suport a la feina realitzada per tal d'oferir una proposta adaptada al nostre país.
més
l |

LES ENTITATS OPINEN SOBRE L'EDUCACIÓ A TEMPS COMPLET

La Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, com a entitat centrada en l'educació del nostre país, continuem tenint una responsabilitat i un compromís educatiu, social i ètic. Hem treballat conjuntament amb la Fundació Bofill i l'Elena Sintes en el seguiment i l'acompanyament dels estudis realitzats sobre l'educació a temps complet, a més de coordinar la comissió amb diferents entitats col·laboradores que donaven forma i suport a la feina realitzada per tal d'oferir una proposta adaptada al nostre país.

Amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Fundació Jaume Bofill hem articulat aquesta jornada amb l'objectiu de donar a conèixer "l'educació a temps complet" per tal que diversos municipis s'impliquin en aquest procés.

Volem construir una alternativa des de i amb les educadores i els educadors (en el sentit més ampli) que ens legitimi i demostri que una educació diferent és possible.

t |

TAULA D'APRENENTS. QUIN SENTIT TÉ APRENDRE AVUI?

Dins de les jornades de la personalització de l'aprenentatge, realitzades a Lleida, el passat mes d'octubre, es va incloure una Taula d'Aprenents.

En aquesta taula, es va debatre a través de les opinions dels estudiants quin sentit té aprendre avui.

Per més informació cliqueu aquí.

2 MARÇ
SEMINARI SOBRE EDUCACIÓ A TEMPS COMPLET
4 MARÇ
3A JORNADA DEL CONSELL ESCOLAR DE CATALUNYA
9 MARÇ
SEMINARI SOBRE EDUCACIÓ A TEMPS COMPLET
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat
NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.