Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
2n congrés de renovació pedagògica
30/3/17
PRIMERA CONCRECIÓ DEL MODEL D'EDUCACIÓ A TEMPS COMPLET
Conclusions del seminari realitzat per la comissió d'educació a temps complet de la Federació de MRP de Catalunya.

Els dies 2 i 9 de març ens vàrem trobar diferents agents de la comunitat educativa per a la realització dels seminari al voltant de l'educació a temps complet. L'objectiu era trobar elements clau de l'educació a temps complet des de diferents perspectives i allò que ens hi feia moure cap a a aquest model.

Trobareu aquí a la dreta penjats el powerpoint que va presentar l'Elena Sintes, Dra. en Sociologia i experta en el temps, on va situar els 10 elements clau del model d'Educació a Temps Complet (ETC). I també el recull d'aportacions a mode de resum i una primera concreció del model d'educació a temps complet des de la visió de diferents agents.

Caminem doncs a l'elaboració d'un marc i unes orientacions comunes vers un model d'educació a temps complet on tots els agents de lleure educatiu, municipals, centres, mestres i professorat, trobin l'encaix professional i ètic vers l'educació plena dels nostres infants i joves. més
24/2/17
JORNADES MRP 2017
Figueres, 10 i 11 de març de 2017

La transformació educativa a debat

Enguany continuem el debat engegat des de la junta al voltant de la transformació educativa.

El punt de partida del debat serà el document que trobareu annex que es va iniciar amb la celebració del 30è aniversari de la FMRPC el passat novembre.

Al llarg de divendres 10 i dissabte 11 de març de 2017, els MRP, Àmbits i Entitats federades, a més de tothom que estigui interessat a debatre al voltant de la transformació educativa, reflexionarem i donarem una nova mirada a què vol dir transformar en educació. El debat anirà orientat en 3 taules de treball:

1. Transformem-nos per transformar.
2. Els MRP en els nous escenaris.
3. El model educatiu que volem.

Per accedir al formulari d'inscripció cal clicar aquí.

US HI ESPEREM! més
6/1/17
TRENTA ANYS D'IRREVERÈNCIA I ESPERIT INCONFORMISTA
Anna Galdón, periodista

El 2016, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya vàrem commemorar trenta anys d'història, i ho vam celebrar amb un debat entre Cèsar Coll, Joan Domènech i Francina Martí.

Trenta anys de renovació pedagògica. Trenta anys de moviments educatius irreverents, inconformistes, dinàmics i trencadors que han debatut, canviat i replantejat l'educació des de tots els angles possibles. Tres dècades de treball en equip, de projectes en xarxa i de debat constant que han acostat, constantment, la societat i els àmbits educatius. Que han fet de pont entre el canvi social i un dels pilars més importants del nostre entorn: l'educació.

I és que, tal com assegurava Joan Domènech durant l'acte per commemorar aquest passat mes de novembre l'important fita a què arribaven els moviments, "la renovació pedagògica fa referència a com la persona es posiciona davant de la societat". Un plantejament que va donar el tret de sortida a debatre sobre com ha de ser aquesta renovació de cara als propers trenta anys i obria la reflexió. Intentant fugir de tòpics, i tenint en ment que ens trobem avui en un món canviant i pluricultural, els ponents van exposar reptes i aportar línies d'actuació: "Cal un compromís amb l'educació, amb l'escola. Un compromís que estigui d'acord amb els temps que vivim", assegurava Francina Martí. més
1/12/16
MRP I TRANSFORMACIÓ EDUCATIVA
Diàleg/debat emmarcat dins el 30è aniversari de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, celebrat el dissabte 5 de novembre a l'Espai Francesca Bonnemaison, Barcelona.

Diàleg a càrrec de Cèsar Coll, Francina Martí i Joan Domènech; modera la periodista Anna Galdón.


Quin paper han de tenir els MRPs en la transformació educativa? Quin paper han tingut al llarg del temps? Què entenem per renovació pedagògica i com s'ha dut a terme al llarg dels anys? Quines necessitats educatives són les actuals respecte les que van fer nèixer la FMRPC?


Aquestes i altres preguntes les trobareu en aquest interessant debat al voltant de la transformació educativa.
més
5/11/16
EL MÓN DE ROALD DAHL
L'Oriol Colomer, conta contes, ens endinsa en l'irreverent món de Roald Dahl per a mostrar-nos la transformació educativa a través de les seves narracions.

Actuació emmarcada en la cloenda de l'acte de commemoració dels 30 anys de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica. Celebrat el dissabte 5 de novembre de 2016 a l'Espai Francesca Bonnemaison de Barcelona.

més
5/10/16
ACTE CELEBRACIÓ 30 ANYS FMRPC
Aquest any en fem 30 com a Federació de Moviments de Renovació Pedagògica i ho volem celebrar amb totes i tots vosaltres.

És per aquest motiu que us convidem a participar de l'acte que se celebrarà el dissabte 5 de novembre de 2016 a la Biblioteca Francesca Bonnemaison de Barcelona. (C/St Pere més baix, 7)

L'acte consistirà en un debat/diàleg al voltant de la transformació educativa amb en Cèsar Coll, la Rosa Gibert i en Joan Domènech.

Per apuntar-vos a l'acte cliqueu aquí.

Teniu la invitació i tota la informació referent a l'acte en el targetó que podeu descarregar a la dreta d'aquesta entrada.

Us hi esperem! més
1/7/16
TRANSFORMAR L'EDUCACIÓ #EESTIU16
Conferència inaugural de totes les escoles d'estiu del territori

El MEM (Moviment Educatiu del Maresme) ens ofereix la conferència inaugural a càrrec d'Ismael Palacín Giner, educador i director de la Fundació Bofill, un think-tank que impulsa l'anàlisi, la prospectiva i la innovació per tal que els nous reptes educatius arribin a tots els alumnes de Catalunya.

COM PODEM IMPULSAR UNA ESTRATÈGIA D'INNOVACIÓ EDUCATIVA? INNOVACIÓ EDUCATIVA PER SUPERAR LES DESIGUALTATS.

El dret a l'educació s'amplia i ens desafiarà amb més reptes que mai. A tot el món estan emergint grans expectatives de transformació educativa i veiem com es revaloritzen molts models i metodologies que abans només eren l'aposta dels més agosarats. Com podem accelerar i fer sostenible aquesta onada de canvi als centres? Com podem transferir i compartir tots aquests coneixements i models entre docents i escoles? Com haurem de construir les noves xarxes i ecosistemes d'aquest canvi? I sobretot: serem capaços de convertir-ho en una nova estratègia d'equitat a l'abast d'aquells centres més complexos? més
15/3/16
JORNADA: EDUCACIÓ A TEMPS COMPLET
Dissabte 9 d'abril Jornada de treball al voltant de l'Educació a Temps Complet, al Museu de Ciències Naturals de la Tela de Granollers.

Inscripcions

Ompliu el formulari d'inscripció clicant aquí.

US HI ESPEREM!

El repte del treball educatiu centrat en l'equitat i la millora ens porta a plantejar l'educació com un ecosistema on intervenen molts elements interrelacionats. Fer que aquests actors formin una xarxa d'acollida dels nostres infants i joves afavoriria la cohesió social i l'èxit educatiu que totes i tots pretenem.

Per dur a terme aquest tipus d'iniciatives, ens hem fixat en l'experiència educativa d'altres països europeus com Alemanya, França, Suïssa, ... que estan aconseguint resultats de qualitat molt importants.

La Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, com a entitat centrada en l'educació del nostre país, continuem tenint una responsabilitat i un compromís educatiu, social i ètic. Hem treballat conjuntament amb la Fundació Bofill i l'Elena Sintes en el seguiment i l'acompanyament dels estudis realitzats sobre l'educació a temps complet, a més de coordinar la comissió amb diferents entitats col·laboradores que donaven forma i suport a la feina realitzada per tal d'oferir una proposta adaptada al nostre país.
més
15/3/16
LES ENTITATS OPINEN SOBRE L'EDUCACIÓ A TEMPS COMPLET
La Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, com a entitat centrada en l'educació del nostre país, continuem tenint una responsabilitat i un compromís educatiu, social i ètic. Hem treballat conjuntament amb la Fundació Bofill i l'Elena Sintes en el seguiment i l'acompanyament dels estudis realitzats sobre l'educació a temps complet, a més de coordinar la comissió amb diferents entitats col·laboradores que donaven forma i suport a la feina realitzada per tal d'oferir una proposta adaptada al nostre país.

Amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Fundació Jaume Bofill hem articulat aquesta jornada amb l'objectiu de donar a conèixer "l'educació a temps complet" per tal que diversos municipis s'impliquin en aquest procés.

Volem construir una alternativa des de i amb les educadores i els educadors (en el sentit més ampli) que ens legitimi i demostri que una educació diferent és possible. més
18/11/15
TAULA D'APRENENTS. QUIN SENTIT TÉ APRENDRE AVUI?
Dins de les jornades de la personalització de l'aprenentatge, realitzades a Lleida, el passat mes d'octubre, es va incloure una Taula d'Aprenents.

En aquesta taula, es va debatre a través de les opinions dels estudiants quin sentit té aprendre avui.

Per més informació cliqueu aquí. més
18/11/15
JORNADES DE TREBALL EN XARXA PER A UNA EDUCACIÓ PERSONALITZADA
Conferència en el marc de les Jornades de personalització de l'aprenentatge, Lleida, 23 i 24 d'octubre, a càrrec de Cèsar Coll.

Projecte impulsat per la Secció de Sociologia i Educació de l'Institut d'Estudis Ilerdencs de la Diputació de Lleida.

Personalitzar l'aprenentatge implica donar veu als aprenents i oferir-los la possibilitat d'una elecció sobre el que aprenen, quan ho aprenen i com ho aprenen.

La personalització va més enllà de la individualització (ajustar el ritme d'aprenentatge), la diferenciació (ajustar la metodologia) i la inclusió (eliminar les barreres de l'aprenentatge) i es proposa connectar l'aprenentatge amb els interessos i experiències de l'aprenent.

En un entorn educatiu personalitzat, el ritme d'aprenentatge, els objectius, els continguts i la metodologia poden ser diferents per als aprenents.

Trobareu tota la informació actualitzada del procés de treball al web del CRP del Segrià, clicant aquí. més
12/10/15
TREBALL EN XARXA PER A UNA EDUCACIÓ PERSONALITZADA
La Jornada que tot seguit es presenta vol ser continuïtat de les quatre edicions anteriors 2011-2014 que han volgut posar en valor la xarxa pel foment de participació en la societat de la informació; l'educació; la salut i l'educació en relació amb els valors i hàbits saludables; i l'escola rural.

Seguint aquesta línia, enguany hem convingut de tractar un tema que està començant a aparèixer com a element nuclear en fòrums educatius del nostre país i a nivell internacional: L'educació personalitzada, aquesta línia educativa basteix l'aprenentatge partint de la diversitat de capacitats cognitives, emocionals i artístiques de l'alumnat, i del seu propi i particular procés d'aprenentatge —en els diversos àmbits on viu i s'educa—, amb la finalitat que assoleixi les competències i coneixements bàsics, desenvolupi al màxim les seves potencialitats i sigui capaç d'exercir plenament la ciutadania.

La pretensió de les jornades continua sent l'assoliment d'un doble objectiu: reflexionar i transformar. La reflexió és important i ha d'acompanyar l'acció educativa, però aquesta amb aquest acompanyament no té una altra sortida que transformar la realitat social i educativa per tal de millorar-la.

En aquesta ocasió, i per concretar la intencionalitat anterior, hem volgut fer la proposta de participació directa de diferents centres educatius d'infantil, primària i secundària de les terres de Lleida (des de la plana fins la muntanya i tant d'entorn rural com urbà). El present curs 2015-16, centrarem el treball de la Secció en la reflexió i la pràctica al voltant de la personalització educativa amb l'acompanyament del Dr. César Coll. En les jornades podrem conèixer el plantejament de les seves propostes educatives. més
8/9/15
II CONGRÉS DE RENOVACIÓ PEDAGÒGICA
Transformar l'educació, renovar l'escola des dels compromís social

Tot encarant els reptes futurs de l'educació del nostre país, enguany arrenquem un procés congressual, on diferents agents debatrem sobre els reptes educatius actuals des d'una visió compromesa i social.

T'atreveixes a formar-ne part? Volem sentir la veu de totes i tots!!!

"Si fas coses, passen coses"

Projecte en constant construcció.

"Les escoles han de preparar els estudiants per a feines que encara no s'han creat, tecnologies que encara no s'han inventat i problemes que sorgiran i encara desconeixem."
(Zhao, 2012)

Segueix-lo amb l'etiqueta TRANSFORMAR L'EDUCACIÓ, de la nostra web i al bloc del diari de l'educació de la FMRPC. més
16/7/15
REPENSEM L'EDUCACIÓ
Article via el Diari de l'Educació

Entrevista a Eduard Vallory, president d'Unescocat, sobre l'informe 'Repensem l'educació', que posa les bases d'un aprenentatge significatiu i que contempli aspectes ètics i emocionals: "La pregunta sobre quin ciutadà volem l'hem d'abordar com a país"

Ni més ni menys que repensar l'educació. Aquest és l'ambiciós objectiu de Rethinking Education, l'informe elaborat per la UNESCO que es presenta aquest dimarts a Barcelona, en el marc de la campanya Edupost2015, una iniciativa impulsada pel Unescocat i la Fundació Jaume Bofill amb l'objectiu d'aprofundir en la qualitat i l'equitat de l'educació a Catalunya. En aquesta entrevista, Eduard Vallory, president d'Unescocat, destaca les particularitats d'un informe que posa les bases d'una educació que ja no fixa la seva mirada en els resultats, sinó en un aprenentatge que incorpori també aspectes emocionals i ètics. El gran repte, segons Vallory, és fer el pas defintiu, més enllà del discurs fàcil, cap a una educació realment competencial, que doni eines als joves per viure en societats cada cop més complexes.

L'informe Delors, l'any 1996, va identificar els pilars de l'educació com el saber, el fer, el ser i el viure junts. A hores d'ara a l'escola amb prou feines s'aprèn a saber. De la resta no en tenim notícia. Per què?

Fa quasi 30 anys que a tot el món es planteja de forma majoritària un enfocament competencial i significatiu de l'educació, en el qual els coneixements són instruments per possibilitar les competències. Però hi ha un desfassament entre discurs i pràctica, perquè de competencial ho són PISA i la LOGSE o la LEC, però seguim pensant en les matèries tradicionals. Parlem del rol dels mestres com a facilitadors però seguim amb el model aplicador. Parlem de currículum competencial però seguim pensant en els llibres de text. El gran repte és trencar aquest desfassament. Necessitem un sistema d'organització de l'aprenentatge diferent. més
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
avís legal, privacitat i cookies
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.