renovació
c |

COMPARTIR CONEIXEMENTS ÉS ENRIQUIR-SE

Compartir coneixements és enriquir-se · FMRPC
Publicat al bloc Transformar l'educació del diari de l'educació el 11.07.2017, Mònica Bergós

EdCamp Mataró dins l'Escola d'Estiu 2017


Prop de 300 docents participen a l'Edcamp de Mataró en el context de l'Escola d'Estiu del Moviment Educatiu del Maresme


"Aquest espai és per compartir aprenentatges. No és una conferència tradicional. No hi ha un conferenciant que parla i el públic que només escolta. Aquí tots diuen la seva. Tots són experts en alguna cosa". Raquel González és la coordinadora de l'Edcamp de Mataró que es va celebrar ahir a les instal·lacions del Tecnocampus de Mataró en el context de l'Escola d'Estiu del Moviment Educatiu del Maresme.

La trobada va reunir 288 persones, una xifra que va superar les previsions dels organitzadors que van haver d'ampliar els espais de treball previstos. Entre els assistents, hi havia mestres que participaven a l'Escola d'Estiu i d'altres que van venir expressament a l'Edcamp. "Molta gent vol tafanejar i veure en què consisteix, perquè encara no ho saben. Només n'han sentit parlar". més
q |

QUÈ ENS APORTEN ELS MRP?

Enregistrament realitzat en motiu de les Jornades de MRP 2017 dels dies 10 i 11 de març a Figueres sota el títol:

EDUACCIÓ

La transformació educativa a debat.

"Els moviments de renovació pedagògica avui"

Us convidem a veure què en pensem des del MRP que podem aportar avui en dia a la societat i la comunitat educativa.

Ja coneixes el teu Moviment de Renovació Pedagògica (MRP)? Entra aquí i els descobriràs.

2 |

2A PART XII JORNADES 0-12

2a part XII Jornades 0-12 · FMRPC
El proper divendres 1 de juliol es dura a terme la 2a part de les XII Jornades 0-12, sota el lema:

ÉS POSSIBLE FER UNA ESCOLA I UNA EDUCACIÓ PÚBLICA DIFERENT. T'HI
APUNTES?


Lloc: Casa de Convalescència de l'Hospital de Sant Pau, Barcelona
Horari: de 9.30 a 14h


A les anteriors jornades, per meses, vam determinar els punts claus que definien els principis, les praxis i les condicions que ha de tenir una escola del s. XXI. En definitiva, dibuixàvem el compromís que tenim plegats per tirar endavant l'escola que imaginem, desitgem i realitzem dia a dia.

En aquesta segona part, ja no per meses especialitzades en diferents aspectes, però sí per grups de treball, analitzarem cadascun dels punts aportats a l'anterior jornada i afegirem les praxis que ens duen a crear xarxa i a consolidar allò que fem com a coordinadora d'escoles 0-12.

Per acabar, tindrem un moment per dibuixar els principis que ens defineixen com a escoles de la xarxa del 0-12, tot havent compartit anteriorment les praxis realitzades als centres.

Serà una dinàmica participativa, on tothom podrà aportar.

Teniu la fitxa de praxis per omplir abans de la jornada en el següent enllaç o bé clicant al document que es troba al lateral d'aquest post.

Ens retrobem aviat!!!


i |

IL·LUSIÓ COMPARTIDA AMB LA RESTA DE MOVIMENTS DE RENOVACIÓ PEDAGÒGICA.

Il·lusió compartida amb la resta de Moviments de Renovació Pedagògica. · FMRPC
Junta directiva
MRP Alt Empordà


El juliol del 2015, el Congrés L'Escola Parla va aplegar un bon nombre de professionals del món de l'educació disposats a millorar la qualitat de l'ensenyament i esmerçar un temps per dialogar i posar en comú aspectes pedagògics que convidaven a la reflexió. Aquesta trobada va suposar un punt d'inflexió i d'intercanvi entre allò que ens agrada fer i allò que volem continuar fent. En el si d'aquest congrés ja va quedar ben palès la voluntat de tirar endavant un moviment que donés continuïtat a l'esperit que s'hi havia aplegat.

És en aquest sentit i amb l'ànim renovat que reneix el Moviment de Renovació Pedagògica de la nostra comarca.

El Moviment arriba amb les ganes de fer reviure el que els membres de l'Associació de Mestres des del 1979 fins al 1994 van fer en l'antic Moviment. més
m |

MRP DE GIRONA

MRP de Girona

Estem orgullosos de la nova creació i neixement de nous MRPs. Entre ells, s'ha refundat el MRP de Girona, que un cop consolidat en uns anys de feina, construida amb els fonaments de la renovació pedagògica, creant i teixint una xarxa ferma i entusiasta al territori.

Vídeo creat en motiu del XXVIII Encuentro Estatal de MRPs per donar a conèixer els nous MRPs que sorgeixen exitosament.

3 |

30 ANYS DE RENOVACIÓ PEDAGÒGICA

30 anys de Renovació Pedagògica · FMRPC
Teresa Cases
AM Alexandre Galí
Federació de MRP de Catalunya


Aquest 28 de febrer hem fet trenta anys!

La Federació ja té una edat que impressiona. Veníem de molt lluny, de molta Renovació Pedagògica, de moltes Escoles d'Estiu, de moltes lluites per millorar l'educació del nostre país, però ara fa 30 anys, els diversos Moviments de Renovació Pedagògica del territori català vam constituir-nos en Federació: per donar-nos suport uns als altres, per tenir una representació comuna, per facilitar la cooperació... i per fer créixer la Renovació Pedagògica.

Són 30 anys buscant la manera de ser útils als mestres i les mestres que es preocupen per millorar la seva manera d'educar, posant-la sempre al servei dels infants i joves.

Després de 30 anys, continuem amb les mateixes il·lusions. Continua havent-hi tants i tants docents que, als diversos nivells i àmbits educatius, volen innovar constantment per a què la seva feina sigui el millor possible en l'horitzó de fer un demà millor. Continuarem al seu servei, esperem que molts anys més.


k |

KEN ROBINSON: LES ESCOLES MATEN LA CREATIVITAT

Sir Ken Robinson, expert en matèria educativa, ens mostra d'una forma humorística, com cadascú, cada infant, té un do, un talent, que les escoles/instituts acaben disminuint si no en són conscients d'aquest fet.

Mostra a més, com l'educació es basa en l'incertesa, una incertesa basada en el futur, incert hores d'ara, però que inclou a unes nenes i uns nens a un sistema educatiu que hauria de prioritzar o si més no igualar la creativitat a l'alfabetització, com diu ell, o les matemàtiques.

El que Robinson critica es el sistema educatiu utilitarista, aquí el punt està en el fet de que si no usem la creativitat produeix que no es potenciïn totes les nostres habilitats, siguin acadèmiques o no. Per tant, opina que és necessari repensar el sistema amb fòrmules curriculars que no confrontin el desenvolupament del coneixement amb el de la creativitat.

Vídeo del congrés TED 2006.


n |

NO S'ENSENYA ALS INFANTS QUE APRENDRE APORTA PLAER I SATISFACCIÓ

No s'ensenya als infants que aprendre aporta plaer i satisfacció · FMRPC
Entrevista al pedagog francès Philippe Meirieu, feta en el marc de la 50a Escola d'Estiu de Rosa Sensat; conferència inaugural de totes les Escoles d'Estiu dels MRP de Catalunya.

Podeu consultar l'entrevista original publicada al Diari de l'Educació, aquí.

Philippe Meirieu (Alès, França, 1949) és sobretot una eminència, un dels referents de l'educació més influents de l'actualitat. Ha dedicat tota la vida a l'ensenyament i l'estudi de la pedagogia, des que el 1985 va començar a exercir com a professor a la Universitat Lumière Lyon 2 fins a ser nomenat assessor educatiu del govern de François Mitterrand, passant per la direcció del prestigiós Institut Nacional d'Investigació Pedagògica. El seu pas pel 50è aniversari de l'Escola d'Estiu de Rosa Sensat ens permet abordar el que ell identifica com una crisi educativa i els mecanismes necessaris per replantejar el model actual des dels valors democràtics.

La crisi educativa pot ser considerada com una oportunitat per a què tothom participi en la creació d'un nou model educatiu.

Estem en un moment de crisi educativa?

Sí, ens trobem davant d'una crisi, que està unida d'alguna manera als grans models i sistemes que es van imposar a les societats occidentals en el passat. En aquests models, a través de la tirania o de la teocràcia s'imposava què havien d'aprendre els nens durant els seus períodes escolars. Per exemple, als anys 50 a la Unió Soviètica no vivien crisis educatives perquè el partit únic que governava en aquell moment era el que decidia què s'havia d'estudiar. No hi havia cap tipus de debat. En canvi ara, en democràcia, el bé comú s'ha de construir. Tothom ha de tenir dret a decidir i a participar en el plantejament educatiu. D'aquesta manera, la crisi educativa pot ser considerada una oportunitat, un avantatge. més
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat
NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.