Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
15/10/20
SOM ELS MOVIMENTS DE RENOVACIÓ PEDAGÒGICA
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya

Amb més de 30 anys d'experiència als territoris, caminant junts, amb la convicció que l'educació es fa des del cor i amb artesania, renovada constantment per assolir nous reptes de futur.

Vols construir una educació transformadora?
Ets del món educatiu i t'inquieten moltes coses?
Vine a compartir amb els Moviments de Renovació Pedagògica! més
3/10/19
I JUNTA AMPLIADA DE LA FMRPC 19/20
El curs 2019-2020 ha engegat amb moltes propostes suggerents i molta força. És per això que des de la FMRPC et volem convidar com a associat o simpatitzant a la propera junta ampliada.
Serà una trobada per debatre i treballar durant dos dies intensos els diferents aspectes que tenim entre mans en l'actual Pla de treball de la FMRPC on et garantim que hi trobaràs bona sintonia i debat pedagògic de primera línia.

Ens plau convocar-vos a la propera Reunió de Junta dels MRPs, àmbits i entitats de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya que celebrarem els propers  divendres 29 i dissabte 30 de novembre de 2019 a Vic.

RECORDEU: Cal que ens confirmeu l'assistència responent al següent FORMULARI D'INSCRIPCIÓ més
18/5/19
LA CREU DE SANT JORDI A LA FEDE
Jaume Cela i Ollé
Publicat el 17/05/2019 al Diari de l'Educació


Em passa, sobretot, en moments molt íntims o molt solemnes. Per exemple, els dies de dinars familiars. Sempre hi ha un moment que veig el pare esperant que la mare li ompli el plat, la mare feinejant, la sogra preparant els canelons i el sogre mirant-te amb els seus ulls blaus. És un exemple de moment íntim. També en moments solemnes, com els que he viscut fa una estona. He assistit a l'acte de lliurament de la Creu de Sant Jordi a la FMRP de Catalunya. més
30/4/19
LA FMRPC REP LA CREU DE SANT JORDI 2019
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya

Ens plau comunicar-vos una gran notícia: El Govern de la Generalitat, a través de la Consellera de Cultura ens ha comunicat que ens entreguen el guardó de la Creu de Sant Jordi, distinció que ens fa moltíssima il·lusió compartir amb totes i tots els que feu la FMRPC. Moltes felicitats per la perseverança, les fites aconseguides i els reptes que ens queden per endavant. Enhorabona companyes i companys!!! més
2/1/19
JUNTA EXTRAORDINÀRIA: CAP AL I CONGRÉS D'EDUCACIÓ PÚBLICA
Us convoquem a la reunió de junta extraordinària amb punt únic:

I CONGRÉS D'EDUCACIÓ PÚBLICA

Horari: 9.30-13.30h
Lloc: Sala d'Actes de Rosa Sensat (Av Drassanes, 3) BCN més
12/7/17
COMPARTIR CONEIXEMENTS ÉS ENRIQUIR-SE
Publicat al bloc Transformar l'educació del diari de l'educació el 11.07.2017, Mònica Bergós

EdCamp Mataró dins l'Escola d'Estiu 2017


Prop de 300 docents participen a l'Edcamp de Mataró en el context de l'Escola d'Estiu del Moviment Educatiu del Maresme


"Aquest espai és per compartir aprenentatges. No és una conferència tradicional. No hi ha un conferenciant que parla i el públic que només escolta. Aquí tots diuen la seva. Tots són experts en alguna cosa". Raquel González és la coordinadora de l'Edcamp de Mataró que es va celebrar ahir a les instal·lacions del Tecnocampus de Mataró en el context de l'Escola d'Estiu del Moviment Educatiu del Maresme.

La trobada va reunir 288 persones, una xifra que va superar les previsions dels organitzadors que van haver d'ampliar els espais de treball previstos. Entre els assistents, hi havia mestres que participaven a l'Escola d'Estiu i d'altres que van venir expressament a l'Edcamp. "Molta gent vol tafanejar i veure en què consisteix, perquè encara no ho saben. Només n'han sentit parlar". més
14/6/17
QUÈ ENS APORTEN ELS MRP?
Enregistrament realitzat en motiu de les Jornades de MRP 2017 dels dies 10 i 11 de març a Figueres sota el títol:

EDUACCIÓ

La transformació educativa a debat.

"Els moviments de renovació pedagògica avui"

Us convidem a veure què en pensem des del MRP que podem aportar avui en dia a la societat i la comunitat educativa.

Ja coneixes el teu Moviment de Renovació Pedagògica (MRP)? Entra aquí i els descobriràs. més
29/6/16
2A PART XII JORNADES 0-12
El proper divendres 1 de juliol es dura a terme la 2a part de les XII Jornades 0-12, sota el lema:

ÉS POSSIBLE FER UNA ESCOLA I UNA EDUCACIÓ PÚBLICA DIFERENT. T'HI
APUNTES?


Lloc: Casa de Convalescència de l'Hospital de Sant Pau, Barcelona
Horari: de 9.30 a 14h


A les anteriors jornades, per meses, vam determinar els punts claus que definien els principis, les praxis i les condicions que ha de tenir una escola del s. XXI. En definitiva, dibuixàvem el compromís que tenim plegats per tirar endavant l'escola que imaginem, desitgem i realitzem dia a dia.

En aquesta segona part, ja no per meses especialitzades en diferents aspectes, però sí per grups de treball, analitzarem cadascun dels punts aportats a l'anterior jornada i afegirem les praxis que ens duen a crear xarxa i a consolidar allò que fem com a coordinadora d'escoles 0-12.

Per acabar, tindrem un moment per dibuixar els principis que ens defineixen com a escoles de la xarxa del 0-12, tot havent compartit anteriorment les praxis realitzades als centres.

Serà una dinàmica participativa, on tothom podrà aportar.

Teniu la fitxa de praxis per omplir abans de la jornada en el següent enllaç o bé clicant al document que es troba al lateral d'aquest post.

Ens retrobem aviat!!!
més
17/5/16
IL·LUSIÓ COMPARTIDA AMB LA RESTA DE MOVIMENTS DE RENOVACIÓ PEDAGÒGICA.
Junta directiva
MRP Alt Empordà


El juliol del 2015, el Congrés L'Escola Parla va aplegar un bon nombre de professionals del món de l'educació disposats a millorar la qualitat de l'ensenyament i esmerçar un temps per dialogar i posar en comú aspectes pedagògics que convidaven a la reflexió. Aquesta trobada va suposar un punt d'inflexió i d'intercanvi entre allò que ens agrada fer i allò que volem continuar fent. En el si d'aquest congrés ja va quedar ben palès la voluntat de tirar endavant un moviment que donés continuïtat a l'esperit que s'hi havia aplegat.

És en aquest sentit i amb l'ànim renovat que reneix el Moviment de Renovació Pedagògica de la nostra comarca.

El Moviment arriba amb les ganes de fer reviure el que els membres de l'Associació de Mestres des del 1979 fins al 1994 van fer en l'antic Moviment. més
2/3/16
MRP DE GIRONA
MRP de Girona

Estem orgullosos de la nova creació i neixement de nous MRPs. Entre ells, s'ha refundat el MRP de Girona, que un cop consolidat en uns anys de feina, construida amb els fonaments de la renovació pedagògica, creant i teixint una xarxa ferma i entusiasta al territori.

Vídeo creat en motiu del XXVIII Encuentro Estatal de MRPs per donar a conèixer els nous MRPs que sorgeixen exitosament. més
28/2/16
30 ANYS DE RENOVACIÓ PEDAGÒGICA
Teresa Cases
AM Alexandre Galí
Federació de MRP de Catalunya


Aquest 28 de febrer hem fet trenta anys!

La Federació ja té una edat que impressiona. Veníem de molt lluny, de molta Renovació Pedagògica, de moltes Escoles d'Estiu, de moltes lluites per millorar l'educació del nostre país, però ara fa 30 anys, els diversos Moviments de Renovació Pedagògica del territori català vam constituir-nos en Federació: per donar-nos suport uns als altres, per tenir una representació comuna, per facilitar la cooperació... i per fer créixer la Renovació Pedagògica.

Són 30 anys buscant la manera de ser útils als mestres i les mestres que es preocupen per millorar la seva manera d'educar, posant-la sempre al servei dels infants i joves.

Després de 30 anys, continuem amb les mateixes il·lusions. Continua havent-hi tants i tants docents que, als diversos nivells i àmbits educatius, volen innovar constantment per a què la seva feina sigui el millor possible en l'horitzó de fer un demà millor. Continuarem al seu servei, esperem que molts anys més.
més
15/1/16
KEN ROBINSON: LES ESCOLES MATEN LA CREATIVITAT
Sir Ken Robinson, expert en matèria educativa, ens mostra d'una forma humorística, com cadascú, cada infant, té un do, un talent, que les escoles/instituts acaben disminuint si no en són conscients d'aquest fet.

Mostra a més, com l'educació es basa en l'incertesa, una incertesa basada en el futur, incert hores d'ara, però que inclou a unes nenes i uns nens a un sistema educatiu que hauria de prioritzar o si més no igualar la creativitat a l'alfabetització, com diu ell, o les matemàtiques.

El que Robinson critica es el sistema educatiu utilitarista, aquí el punt està en el fet de que si no usem la creativitat produeix que no es potenciïn totes les nostres habilitats, siguin acadèmiques o no. Per tant, opina que és necessari repensar el sistema amb fòrmules curriculars que no confrontin el desenvolupament del coneixement amb el de la creativitat.

Vídeo del congrés TED 2006.
més
3/9/15
NO S'ENSENYA ALS INFANTS QUE APRENDRE APORTA PLAER I SATISFACCIÓ
Entrevista al pedagog francès Philippe Meirieu, feta en el marc de la 50a Escola d'Estiu de Rosa Sensat; conferència inaugural de totes les Escoles d'Estiu dels MRP de Catalunya.

Podeu consultar l'entrevista original publicada al Diari de l'Educació, aquí.

Philippe Meirieu (Alès, França, 1949) és sobretot una eminència, un dels referents de l'educació més influents de l'actualitat. Ha dedicat tota la vida a l'ensenyament i l'estudi de la pedagogia, des que el 1985 va començar a exercir com a professor a la Universitat Lumière Lyon 2 fins a ser nomenat assessor educatiu del govern de François Mitterrand, passant per la direcció del prestigiós Institut Nacional d'Investigació Pedagògica. El seu pas pel 50è aniversari de l'Escola d'Estiu de Rosa Sensat ens permet abordar el que ell identifica com una crisi educativa i els mecanismes necessaris per replantejar el model actual des dels valors democràtics.

La crisi educativa pot ser considerada com una oportunitat per a què tothom participi en la creació d'un nou model educatiu.

Estem en un moment de crisi educativa?

Sí, ens trobem davant d'una crisi, que està unida d'alguna manera als grans models i sistemes que es van imposar a les societats occidentals en el passat. En aquests models, a través de la tirania o de la teocràcia s'imposava què havien d'aprendre els nens durant els seus períodes escolars. Per exemple, als anys 50 a la Unió Soviètica no vivien crisis educatives perquè el partit únic que governava en aquell moment era el que decidia què s'havia d'estudiar. No hi havia cap tipus de debat. En canvi ara, en democràcia, el bé comú s'ha de construir. Tothom ha de tenir dret a decidir i a participar en el plantejament educatiu. D'aquesta manera, la crisi educativa pot ser considerada una oportunitat, un avantatge. més
16/7/15
REPENSEM L'EDUCACIÓ
Article via el Diari de l'Educació

Entrevista a Eduard Vallory, president d'Unescocat, sobre l'informe 'Repensem l'educació', que posa les bases d'un aprenentatge significatiu i que contempli aspectes ètics i emocionals: "La pregunta sobre quin ciutadà volem l'hem d'abordar com a país"

Ni més ni menys que repensar l'educació. Aquest és l'ambiciós objectiu de Rethinking Education, l'informe elaborat per la UNESCO que es presenta aquest dimarts a Barcelona, en el marc de la campanya Edupost2015, una iniciativa impulsada pel Unescocat i la Fundació Jaume Bofill amb l'objectiu d'aprofundir en la qualitat i l'equitat de l'educació a Catalunya. En aquesta entrevista, Eduard Vallory, president d'Unescocat, destaca les particularitats d'un informe que posa les bases d'una educació que ja no fixa la seva mirada en els resultats, sinó en un aprenentatge que incorpori també aspectes emocionals i ètics. El gran repte, segons Vallory, és fer el pas defintiu, més enllà del discurs fàcil, cap a una educació realment competencial, que doni eines als joves per viure en societats cada cop més complexes.

L'informe Delors, l'any 1996, va identificar els pilars de l'educació com el saber, el fer, el ser i el viure junts. A hores d'ara a l'escola amb prou feines s'aprèn a saber. De la resta no en tenim notícia. Per què?

Fa quasi 30 anys que a tot el món es planteja de forma majoritària un enfocament competencial i significatiu de l'educació, en el qual els coneixements són instruments per possibilitar les competències. Però hi ha un desfassament entre discurs i pràctica, perquè de competencial ho són PISA i la LOGSE o la LEC, però seguim pensant en les matèries tradicionals. Parlem del rol dels mestres com a facilitadors però seguim amb el model aplicador. Parlem de currículum competencial però seguim pensant en els llibres de text. El gran repte és trencar aquest desfassament. Necessitem un sistema d'organització de l'aprenentatge diferent. més
4/5/15
TROBADA SOCIAL DE DEBAT "PER UNA NOVA LLEI EDUCATIVA"
Foto de Jef Aerosol

La trobada social de debat per una nova Llei Educativa , desenvolupada els dies 17 i 18 d'abril de 2015, va congregar a Madrid a més de 100 persones, que representaven Moviments Socials, Sindicats d'Estudiants, Associacions de Mares i Pares, organitzacions sindicals i Partits Polítics. Es van incorporar més col·lectius a aquest debat en un procés obert als que participen dels principis d'igualtat, participació democràtica, laïcitat, coeducació, sostenibilitat, cooperació i altres valors democràtics de l'educació.

L'objectiu ha estat debatre el document (idees força), elaborat amb la participació de totes les organitzacions, que ha de ser la base per a una nova Llei Educativa garantia del dret a una educació en igualtat per a tots les i els alumnes i que aposti per l'escola pública. No es tracta d'una Llei més de tantes que s'han tingut, sinó gestada en un procés de debat que, per primera vegada, tracta d'iniciar-se i consensuar des de la base, amb la participació de diversos col·lectius educatius, moviments socials, sindicats i partits polítics.

Desitgem de forma immediata la derogació de normes i lleis que recolzen les polítiques de retallades i de segregació de l'alumnat, i crear un projecte de política educativa estable, que faci front a la iniquitat social i a la greu crisi social, econòmica i ambiental a la qual es dirigeix la nostra cultura.

El document consensuat i obert a estarà disponible a finals de maig, i es difondrà entre els col·lectius i organitzacions que participen en aquest projecte i en una pàgina web oberta a la ciutadania en general. S'obrirà un procés d'anàlisi, discussió i presa de decisions, que impliquin al màxim de persones, organitzacions i col·lectius, amb voluntat de transformació i millora de l'actual estat de l'educació.

Per a més informació podeu accedir a través del següent enllaç.
més
28/3/15
SÓN ELS JESUÏTES PROMOTORS DEL CANVI A L'ESCOLA?
Josep Miquel Lacasta
Casal del Mestre de Santa Coloma


El programa d'acció educativa "Horitzó 2020" presentat pel jesuïtes ha tingut un impacte mediàtic força important.
Potser, el més significatiu de tot és el que anomenen "innovació disruptiva", la voluntat de posar en pràctica canvis que trenquen amb paradigmes i idearis educatius antics. Ja fa temps que l'observació del que està passant a les aules, l'experiència docent i la reflexió teòrica de la pedagogia i les ciències de l'aprenentatge apunten a la necessitat de fer canvis estructurals al sistema. Mentre les administracions es dediquen a implementar polítiques per quedar bé en les informes de la OCDE, a les aules en general es viu una certa desorientació, i molts mestres cerquen solucions individuals a un problema que és estructural i col·lectiu.
Tot apunta a considerar la professionalitat dels docents com un dels elements centrals de la qualitat educativa, però aquesta màxima, que és certa, no va acompanyada dels canvis que precisa el propi sistema per modificar les pràctiques docents.

Simplement a tall d'exemple, la consellera Rigau, quan presenta els nous currículums, fa publicitat de la quantitat d'hores obligatòries per les matèries: més matemàtiques, més anglès... Quan el que està en qüestió avui, com molt bé plantegen els jesuïtes, és més transversalitat dels aprenentatges, poder disposar d'espais oberts, flexibilitzar els horaris... Mentre nosaltres continuem polemitzant sobre jornada continuada, el que està en qüestió és la funció i el funcionament de les nostres escoles i el seu arrelament en xarxes d'aprenentatge més amplies. més
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
avís legal, privacitat i cookies
Avda. Drassanes, 3 3r (BCN) · Tel: 934817388 · federacio@mrp.cat · avís legal, privacitat i cookies
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.