escola pública
c |

CONFIEM EN L'ESCOLA PÚBLICA

La FaPaC llença una campanya viral en defensa de l'educació pública.

Ens adherim a la FaPaC a animar les famílies a matricular els infants a l'escola pública.

L'entitat celebra que, per primera vegada en democràcia, els màxims càrrecs institucionals del país confiïn en l'escola pública per educar els seus fills.

Enllaç al web de FAPAC clicant aquí.

La FAPAC, entitat que aplega més de 2.200 AMPAs d'arreu de Catalunya i que representa més de 400.000 famílies, vol fer una crida al conjunt de la ciutadania perquè, durant el període de pre-matriculacions escolars que va començar dijous, faci una aposta decidida per l'escola pública. Per aconseguir-ho, ha fet públic a les xarxes socials un vídeo en què una desena de personalitats que porten o han portat els seus fills i filles a l'escola pública expliquen els motius de la seva decisió i encoratgen el conjunt de la ciutadania a tenir en compte aquesta opció. més
2 |

2A PART XII JORNADES 0-12

2a part XII Jornades 0-12 · FMRPC
El proper divendres 1 de juliol es dura a terme la 2a part de les XII Jornades 0-12, sota el lema:

ÉS POSSIBLE FER UNA ESCOLA I UNA EDUCACIÓ PÚBLICA DIFERENT. T'HI
APUNTES?


Lloc: Casa de Convalescència de l'Hospital de Sant Pau, Barcelona
Horari: de 9.30 a 14h


A les anteriors jornades, per meses, vam determinar els punts claus que definien els principis, les praxis i les condicions que ha de tenir una escola del s. XXI. En definitiva, dibuixàvem el compromís que tenim plegats per tirar endavant l'escola que imaginem, desitgem i realitzem dia a dia.

En aquesta segona part, ja no per meses especialitzades en diferents aspectes, però sí per grups de treball, analitzarem cadascun dels punts aportats a l'anterior jornada i afegirem les praxis que ens duen a crear xarxa i a consolidar allò que fem com a coordinadora d'escoles 0-12.

Per acabar, tindrem un moment per dibuixar els principis que ens defineixen com a escoles de la xarxa del 0-12, tot havent compartit anteriorment les praxis realitzades als centres.

Serà una dinàmica participativa, on tothom podrà aportar.

Teniu la fitxa de praxis per omplir abans de la jornada en el següent enllaç o bé clicant al document que es troba al lateral d'aquest post.

Ens retrobem aviat!!!


t |

TRIAR ESCOLA. L'AVENTURA COMENÇA ARA.

Presentació d'una guia audiovisual per ajudar les mares i pares primerencs a escollir el centre més adequat on escolaritzar els seus fills.

Us convidem a assistir a la projecció i xerrada amb experts, que tindrà lloc el proper dilluns dia 29 de febrer a les 19h a la botiga Abacus del carrer Balmes, 163 de Barcelona.

La fundació Propedagògic, juntament amb la plataforma de producció de continguts multimèdia BUMAYÉ, presenten un nou projecte audiovisual dirigit a pares i mares que s'enfronten per primer cop al repte d'escolaritzar els seus fills i necessiten una orientació a l'hora d'escollir un centre educatiu, entre la diversitat de models i tipologies existents a Catalunya.

Tindrà lloc el dilluns 29 de febrer a les 19h a la botiga d'Abacus de Balmes, 163 de Barcelona i comptarà amb la participació dels següents ponents que, després de la visualització del reportatge, respondran les preguntes i participaran del debat amb les famílies interessades:

Clara Darder (Directora de la fundació Propedagògic)
Benja Villegas (Realitzador de l'audiovisual i pare a la recerca d'escola)
Àlex Castillo (President de FAPAC)
Joan Domènech (Federació de Moviments de Renovació Pedagògica)
més
e |

EDUCAR EN TEMPS D'INCERTESA

Conferència final del IV Congreso Estatal dels MRPs de l'Estat.

En Danilo Martucelli, sociòleg i professor de la Universitat de la Sorbona (París), ens fa una reflexió sobre les inquietuds de l'escola avui en dia, des del punt de vista sociològic. Fa un diagnòstic d'allò que pot succeïr amb l'institució escolar: imatge de progrés i futur.

Ens descobreix quines són les promeses que l'escola, va plantejar a la societat i que ha estat incapaç de complir per diferents moments d'incertesa. Parla de la crisi emocional/moral, la crisi científica i la crisi del saber.



c |

COM S'HA D'EDUCAR EN UN PERÍODE D'INCERTESA?

Com s'ha d'educar en un període d'incertesa? · FMRPC
Article extret del diari de l'educació, fruit del IV Congreso realitzat a Lleida per la Confederación Estatal de Moviments de Renovació Pedagògica. Realitzat per en Pau Rodríguez.

Entrevista al sociòleg Danilo Martucelli

No tothom s'atreviria a respondre a la pregunta Com s'ha d'educar en un període d'incertesa? Aquest va ser el repte que va acceptar el sociòleg Danilo Martucelli en pronunciar la conferència que portava aquest nom, i que servia de clausura del IV Congrés estatal de la Confederació de Moviments de Renovació Pedagògica, que se celebrava aquest diumenge a Lleida. Aquest reputat sociòleg, docent i investigador a la Universitat París-Descartes, va teixir una intervenció en què va intentar donar pistes de com en l'actualitat l'escola pot fomentar l'emancipació dels individus, una funció que se li ha exigit sempre a la institució educativa però que queda en entredit quan conceptes com el progrés o el saber cada cop són més complicats de definir.

Com s'educa en temps d'incertesa?

Mirant de tenir una imatge d'un nou escenari que implica canvis institucionals a l'escola, de relació entre docents, famílies i alumnes, i de presa de conciencia de com la societat s'està transformant i què demana a l'escola.

Quins canvis calen a nivell institucional?

Els moviments polítics sempre s'han oposat a les institucions. Hem de refundar aquesta dialèctica, no per institucionalitzar els moviments, sinó per veure com aquests poden refundar les institucions. Les persones han de recuperar la confianza en les institucions.

Institucions com l'escola.

L'escola ha de plantejar-se què vol transmetre, quin és el saber que cal en l'actualitat. Es pot seguir tenint fe en la ciència positivista del segle XIX? Si és que no, quin és el saber alternatiu? Per altra banda, l'escola fa temps es va pensar com un pacte entre generacions en el qual si estudiaves t'insertaves en un bon lloc de treball. Aquesta meritocràcia està en crisi. I per últim, hem de pensar què vol dir una institució escolar que apunta cap a l'emancipació dels individus. Aquestes tres promeses sota les quals es va fundar l'escola, avui en dia necessiten ser objecte de reflexió.

més
s |

SOMESCOLA REP LA MEDALLA D'OR DE LA CIUTAT DE BARCELONA

Somescola rep la medalla d'or de la Ciutat de Barcelona · FMRPC
Article extret de la pàgina web de Somescola.cat

"Somescola.cat ha rebut aquest dimecres la Medalla d'Or de la ciutat de Barcelona en reconeixement "a la tasca cívica i social en el camp de l'educació i del compromís en defensa de l'escola pública catalana de qualitat", atorgada per l'Ajuntament de Barcelona.

En nom de la coordinadora formada per 43 entitats, la presidenta d'Òmnium Cultural, Muriel Casals, va recollir la Medalla d'Or lliurada per l'alcalde Xavier Trias.

Somescola.cat va ser un dels 25 guardons individuals i col·lectius que han destacat aquest 2014 en el desenvolupament de la consciència ciutadana, virtuts i valors cívics. El guardó es va crear el 1997 per commemorar el centenari de l'annexió dels pobles del pla a la ciutat."


Des de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, com a membres integrants de la plataforma Somescola.cat, volem felicitar-los pel reconeixement rebut per la tasca cívica i social en el camp de l'educació i el compromís per l'escola pública catalana i de qualitat.




l |

LA RENOVACIÓ DE L'ESCOLA PÚBLICA, DE L'EMPORDÀ A TOT CATALUNYA

A principis del segle passat, els mestres de les escoles rurals empordaneses es van mobilitzar per dur a terme tota mena d'iniciatives per a la reforma de l'ensenyament i l'educació. S'agruparen en associacions professionals, editaren revistes de magisteri on exposar les seves experiències amb la voluntat de compartir, i també promogueren activitats amb escoles veïnes. Van ser mestres a favor de l'escola pública, digna i eficaç, a base d'intentar potenciar la seva dimensió social, convençuts que l'escola és un instrument de gran transcendència per a la societat.

L'Arxiu Comarcal de l'Alt Empordà, l'Arxiu Històric de Girona, el Museu del Joguet de Catalunya i la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana hem produït una exposició i un catàleg per commemorar el 110è aniversari de la primera Conversa pedagògica promoguda pel mestre de Camallera, Silvestre Santaló.

Per accedir a la pàgina web de l'exposició cliqueu aquí.

ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat
NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.