departament
e |

EL MUCE DESMUNTA EL TRIOMFALISME I EVIDENCIA L'ESTAT ACTUAL DE L'EDUCACIÓ A CATALUNYA

El MUCE desmunta el triomfalisme i evidencia l'estat actual de l'educació a Catalunya · FMRPC
Roda de premsa del MUCE del 4 de setembre de 2015.

La Conselleria d'Ensenyament un cop més fa un discurs triomfalista de la gestió de govern realitzada en aquests darrers anys.
El MUCE lamenta la falta de realisme i es veu obligat a recordar aquests darrers anys de govern del PP a Madrid i de Convergència a Catalunya on s'han produït gravíssims retrocessos en l'ensenyament.

1. Economia
- A nivell dels pressupostos generals de l'estat en cinc anys s'ha retallat el 20% de la partida educativa. A Catalunya la inversió en educació és el 3,6% del PIB, davant el 5,2 % de mitjana de la UE.
- El Departament d'Ensenyament primer va reduir i ara s'ha suprimit el finançament de les escoles bressol públiques, les escoles municipals de música i dansa.
- S'han augmentat les taxes universitàries un 65% en tan sols un curs i hi ha una insuficiència de recursos en beques.
- S'han imposat taxes en la formació professional pública i es manté una insuficient oferta de places.
- S'han incrementat les taxes en les Escoles Oficials d'Idiomes.
- La insuficiència de beques de menjador i el retard en el pagament malgrat l'espectacular augment de les necessitats socials.
- Desaparició del finançament de les activitats d'acollida, extraescolars, per la socialització de llibres de text i material curricular sovint portades voluntàriament per les AMPES
- Davallada de noves construccions escolars amb el consegüent augment de les aules prefabricades ( més de 1000) i dels programes de reforma i manteniment d'edificis.
- Els centres educatius públics han vist reduït els seus pressupostos més d'un 25% i encara pateixen una política restrictiva en la substitució del professorat de baixa. més
l |

LES TRAÏCIONS DE LA CONSELLERA D'ENSENYAMENT A LA COMUNITAT EDUCATIVA

 Les traïcions de la Consellera d'Ensenyament a la Comunitat Educativa · FMRPC
COMUNICAT DEL MUCE, Marc Unitari de la Comunitat Educativa
25 de març de 2015


Les organitzacions del Marc Unitari de la Comunitat Educativa reclamen a la Generalitat les polítiques educatives necessàries i al Parlament de Catalunya que legisli per garantir plenament el dret a l'educació en el nostre país.

El Departament no paga l'escola bressol
La Generalitat s'ha desentès del finançament i la creació de places d'Escola Bressol, així com de la seva orientació educativa i social. La capacitat normativa i financera dels ajuntaments i de les diputacions és limitada. Això comporta un encariment del servei que el fa inviable per a les persones que més el necessiten.

El Departament d'Ensenyament no planifica, ni construeix places públiques
El Departament d'Ensenyament s'ha inhibit de la planificació escolar i de la creació de places escolars públiques, amb tancaments de grups de p·3 a escoles públiques. L'increment de l'alumnat continua i continuarà durant alguns anys. El manteniment dels barracots, l'increment de ràtios i la privatització de l'oferta són les respostes del Departament. El MUCE denuncia el tractament desigual del Departament d'Ensenyament amb la xarxa pública vers la privada concertada, i reitera que el Departament segueix una planificació que pot tenir efectes sobre l'equitat.
Tot i les continues retallades, les comunitats educatives dels centres estan fent un gran esforç per mantenir la qualitat de l'educació malgrat les retallades i resistir l'aplicació de la LOMCE. És per això que el MUCE ha fet una campanya de promoció de l'educació pública, entenent que la comunitat educativa ha d'exercir la titularitat, el lideratge i la promoció d'aquests centres, encara que sigui sense la concurrència del Departament d'Ensenyament. més
u |

UN NOU CURRÍCULUM PER A UN NOU PAÍS

Un nou currículum per a un nou país · FMRPC
Federació de Moviments de Renovació pedagògica de Catalunya
28 de febrer de 2015


El Govern, a través del Departament d'Ensenyament està fent el desplegament d'acord a les competències que la LOE, amb les corresponents modificacions que estableix la LOMCE i d'acord amb el desplegament de la Llei d'Educació de Catalunya (LEC).

El nostre país, en particular, però en el món en general vivim moments de canvis i incerteses polítiques i socials. Ens trobem davant un canvi de paradigma en el món del coneixement que està afectant a les nostres vides, a la nostra feina i a la mateixa lògica del coneixement. Hem passat d'una lògica lineal del coneixement a una concepció en xarxa. Aquest motiu ens pot portar a reflexionar al voltant dels canvis que això suposa per a l'aprenentatge i quines competències i sabers són rellevants avui i per al futur que ja és realitat. "Son temps líquids i l' educació requereix nous models per construir una identitat digital com subjectes amb capacitat de sobreviure i surfejar en aquestes aigües turbulentes. Zygmunt Bauman."

Ens preguntem al voltant del paper que ha de tenir el currículum en el sistema educatiu que volem per una Catalunya immersa en aquestes noves perspectives i en aquest nou escenari. D'entrada veiem que les bases educatives que prescriu la LOMCE van en el sentit clarament oposat al que nosaltres intentarem justificar i que pensem que demana aquest nou escenari. més
d |

DAVANT LA PRESENTACIÓ DEL DECRET DEL CURRÍCULUM DE PRIMÀRIA

Davant la presentació del decret del currículum de primària · FMRPC
Barcelona, 10 de febrer de 2015
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya


Fa uns mesos que es preveu la presentació en públic del decret del nou currículum de primària que ve derivat dels canvis aportats per la LOMQE. L'evidència s'ha fet visible en presentar-lo davant del Consell Escolar de Catalunya (CEC), aquest n'ha elaborat unes esmenes amb la finalitat d'aportar millores substancials al decret, tot i que a la vegada s'han fet les presentacions a tots els serveis territorials de Catalunya.

Encara que el document del decret del nou currículum de primària és llarg, el preàmbul és un puntal fonamental per a la interpretació del contingut: conté el sentit i la filosofia que s'hi deriven. El sentit d'aquest article és la sorpresa que ens produeix el fet que en aquest preàmbul no quedi reflectida la necessitat de coherència a tota l'educació bàsica de 3 a 16 anys, amb el decret es planteja la idea que un itinerari educatiu no impedeix que cada etapa tingui sentit propi posant l'accent en el traspàs de cicles o etapes. El decret aposta pel treball interdisciplinari, però aquest es sentiria reforçat si anés acompanyat de facilitats per fer un ús d'enfocaments i metodologies globalitzades referents a qüestions d'espais i temps, amb un enfocament cíclic d'adquisició de competències i sabers bàsics. La distribució horària, sens dubte, hauria de ser orientativa. El plantejament de fer l'horari tancat i prescriptiu produeix un efecte parcel·lari que contradiu el treball interdisciplinar i globalitzador del que parla el decret, per tant es tracta d'una contradicció que no es pot tolerar.
més
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat
NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.