Anna Galdón, periodista
El 2016, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya vàrem commemorar trenta anys d'història, i ho vam celebrar amb un debat entre Cèsar Coll, Joan Domènech i Francina Martí.
Trenta anys de renovació pedagògica. Trenta anys de moviments educatius irreverents, inconformistes, dinàmics i trencadors que han debatut, canviat i replantejat l'educació des de tots els angles possibles. Tres dècades de treball en equip, de projectes en xarxa i de debat constant que han acostat, constantment, la societat i els àmbits educatius. Que han fet de pont entre el canvi social i un dels pilars més importants del nostre entorn: l'educació.
I és que, tal com assegurava Joan Domènech durant l'acte per commemorar aquest passat mes de novembre l'important fita a què arribaven els moviments, "la renovació pedagògica fa referència a com la persona es posiciona davant de la societat". Un plantejament que va donar el tret de sortida a debatre sobre com ha de ser aquesta renovació de cara als propers trenta anys i obria la reflexió. Intentant fugir de tòpics, i tenint en ment que ens trobem avui en un món canviant i pluricultural, els ponents van exposar reptes i aportar línies d'actuació: "Cal un compromís amb l'educació, amb l'escola. Un compromís que estigui d'acord amb els temps que vivim", assegurava Francina Martí. més
El 2016, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya vàrem commemorar trenta anys d'història, i ho vam celebrar amb un debat entre Cèsar Coll, Joan Domènech i Francina Martí.
Trenta anys de renovació pedagògica. Trenta anys de moviments educatius irreverents, inconformistes, dinàmics i trencadors que han debatut, canviat i replantejat l'educació des de tots els angles possibles. Tres dècades de treball en equip, de projectes en xarxa i de debat constant que han acostat, constantment, la societat i els àmbits educatius. Que han fet de pont entre el canvi social i un dels pilars més importants del nostre entorn: l'educació.
I és que, tal com assegurava Joan Domènech durant l'acte per commemorar aquest passat mes de novembre l'important fita a què arribaven els moviments, "la renovació pedagògica fa referència a com la persona es posiciona davant de la societat". Un plantejament que va donar el tret de sortida a debatre sobre com ha de ser aquesta renovació de cara als propers trenta anys i obria la reflexió. Intentant fugir de tòpics, i tenint en ment que ens trobem avui en un món canviant i pluricultural, els ponents van exposar reptes i aportar línies d'actuació: "Cal un compromís amb l'educació, amb l'escola. Un compromís que estigui d'acord amb els temps que vivim", assegurava Francina Martí. més