Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
transformar l'educació
8/5/20
CONGRÉS EP: DEBAT SOBRE EL MODEL D'ESCOLA PÚBLICA
Per seguir amb el Congrés d'Educació Pública us proposem participar en un debat virtual sobre el Model d'Educació Pública.

El farem en tres fases: més
7/5/20
EN MOMENTS DE CRISI, COMPROMÍS SOCIAL PER L'EDUCACIÓ
Jaume Aguilar Vallès, Membre FMRPC
Publicat el 05/05/2020 al bloc de la Fundació Bofill


El confinament i l'etapa d'alerta pot acabar total o parcialment, però la tornada a la normalitat social – pre-crisi - trigarà i molt. La "normalitat acadèmica" costarà de recuperar i probablement no serà de la mateixa forma en tots els territoris i centres i, segons les circumstàncies, hi haurà passos enrere.

L'activitat educativa de presència, paraules, mirades, gestos i abraçades no tornarà sense córrer riscos, haurem de treballar per reduir-los. El contacte, els espais compartits i les activitats grupals formen part del treball educatiu i són vitals desprès de les mancances i vivències d'aquestes darreres setmanes.

Per ordre de prevalença marcaria uns punts bàsics, teòricament obvis, que no sempre es porten a terme a la pràctica. més
29/4/20
CONVERSES EDUCATIVES: DR JAVIER ALBARES
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya

Dia 27 Abril: Dr Javier Albares, Dr Expert en Trastorns del son - ¿Cómo cuidar el sueño de niños, niñas y adolescentes? Simultani al seu live: @Medicina_del_sueno_dr_albares

La idea d'oferir uns Instagram live neix de la necessitat de crear ponts comunicatius entre professionals de l'educació i teixir sinergies amb les famílies per entendre aquest moment actual. Tot dotant-los d'eines i recursos a través de les xarxes i les converses que s'ofereixen.

més
1/4/20
EL TEMA NO ÉS ALLARGAR EL CURS ESCOLAR, SINÓ QUE AQUEST TINGUI SENTIT
Moisès Esteban-Guitart
Director Institut de Recerca Educativa Universitat de Girona


Crec que hi ha un consens considerable al voltant de la crisis profunda de sentit d'un model d'escola i escolarització, aquests dies promoguda, informada i il·lustrada per el "Ministerio de Educación y Formación Profesional", conjuntament amb la "Radio Televisión Española -RTVE", #AprendemosEnCasa, que ja no ens interpel·la ni ens serveix per entendre i donar resposta al món que vivim. Partitures sense música, números sense problemes, lletres sense textos, en definitiva, instrucció sense experiència fa dècades sabem no té cap impacte significatiu, no només cognitiva-afectiva-personalment, sinó també col·lectiva-socialment -no serveix per res, en definitiva-. I de fet, només cal passejar-se per diferents escoles del nostre país, i d'arreu del món, per adonar-nos que allò que fèiem nosaltres a l'escola quan érem petits, adolescents i joves; ja no és allò que es fa, afortunadament, en la gran majoria de centres educatius en l'actualitat. Els espais oberts, projectes transversals, vinculacions vàries amb l'entorn (per exemple, aprenentatge-servei), itineraris personalitzats han substituït classes expositives pròpies d'una societat que ja no és la nostra. més
1/4/20
EL CONGRÉS D'EDUCACIÓ PÚBLICA CONTINUA
Per seguir amb el Congrés d'Educació Pública us proposem participar en un debat virtual sobre el Model d'Educació Pública.

El farem en tres fases, que s'activaran cada dimarts: el 14, el 21 i el 28 d'abril.

TROBAREU L'ENLLAÇ AL DEBAT VIRTUAL CLICANT AQUÍ.

més
26/3/20
L'EDUCACIÓ PÚBLICA I LA CRISI DEL CORONAVIRUS
Publicat el 26/03/2020 al Diari de l'Educació
Joan Domènech Francesch


L'actual crisi sanitària sembla que ha tingut com a conseqüència valoritzar el sistema públic de salut. Passarà el mateix en relació a l'educació pública? Aquesta és la reflexió feta des de la urgència que plantejo en aquest article en el marc del Congrés d'Educació Pública que estem realitzant a Catalunya.

Són moltes les anàlisis que aquests dies es fan per reflexionar sobre les conseqüències de la situació d'emergència sanitària que estem vivint i com pot influir en el dia de després. Immersos en la crisi, sense una data clara de quan acabarà ni de com, ens atrevim a traçar possibles visions de com esdevindrà tot i de la relació que poden tenir aquests esdeveniments amb l'educació pública i el seu futur. més
10/3/20
INSCRIU-TE AL DEBAT "TEMPS EDUCATIUS, TEMPS VITALS"
Associació de Mestres Rosa Sensat, Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya i Fundació Jaume Bofill

AJORNAT!
INFORMAREM DE NOVA DATA.

Conscients que l'organització del temps als centres educatius és un tema que preocupa a la comunitat educativa, us convidem al debat Temps Educatius, Temps Vitals: el temps com a eina de transformació educativa, per tal de posar sobre la taula totes les experteses i sensibilitats dels centres educatius al voltant de com construir un horari escolar que beneficiï als nostres infants i joves, en clau de salut, aprenentatge i equitat.
més
27/2/20
DEBATEM LA PROPOSTA D'EDUCACIÓ A L'HORA?
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya i Fundació Bofill

Contacta'ns a: debats@educacioalhora.cat

La Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya juntament amb la Fundació Bofill han iniciat una campanya de trobades i debats sobre la proposta Educació a l'Hora amb les comunitats educatives dels diferents territoris de Catalunya. més
19/2/20
EDUCACIÓ A L'HORA COMPAREIX A LA COMISSIÓ D'EDUCACIÓ DEL PARLAMENT
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya i Fundació Bofill

La FMRPC i la Fundació Bofill demanem una normativa d'horaris en clau d'equitat, benestar i qualitat pedagògica a la comissió d'educació del Parlament

La Federació de Moviments de Renovació Pedagògica i la Fundació Bofill vam presentar l'informe Educació a l'Hora a la comissió d'educació del Parlament, el passat 18 de febrer del 2020, on vam demanar la implementació d'una sèrie de propostes per afavorir el canvi cap a uns horaris que donin resposta als reptes educatius d'avui dia. Aquest document, que proposa uns nous horaris educatius en clau d'educació a temps complet, té com a fonaments la millora de la salut i el benestar de l'alumnat i l'ampliació de les oportunitats educatives lectives i no lectives, així com la transformació i diversificació pedagògica per a la millora dels aprenentatges i l'equitat dels nostres infants i joves. més
12/2/20
EL VALOR PEDAGÒGIC DE LES ESCOLES A TEMPS COMPLET D'ALEMANYA
Neus Giménez Tur
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya

Els fonaments pedagògics de les Ganztagsschulen o escoles a temps complet d'Alemanya poden servir-nos com inspiració i com a referència quan pensem en els nostres centres educatius com a espais per a l'aprenentatge i l'experiència de la vida dels nostres infants i joves.

El passat 22 de gener a Barcelona, fruit de la col·laboració entre la Fundació Jaume Bofill i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya en el projecte Educació a l'Hora, vam conèixer l'experiència de transformació d'escoles matinals a escoles a temps complet realitzada a Alemanya, de la mà de Heike Kahl, directora de la Deutschen Kinder und Jugendstiftung. Podeu veure la jornada sencera en aquest vídeo.
més
29/1/20
L'IMPULS DE LES ESCOLES A TEMPS COMPLET A ALEMANYA
Neus Giménez Tur
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya


Concebre l'educació més enllà dels temps escolars tradicionals és un repte urgent i necessari per assolir l'equitat educativa i garantir els mateixos drets i oportunitats per als nostres infants i joves. Aquest camí a traçar implica transformacions profundes a nivell de salut i benestar, qualitat pedagògica i, conseqüentment, canvis en l'organització d'espais i temps educatius. Ens caldrà també bastir xarxes col·laboratives i aprendre d'altres, com vam poder copsar amb l'exemple de les Gangztagsschulen o escoles a temps complet a Alemanya. més
10/1/20
JORNADA: COM ÉS L'EDUCACIÓ A TEMPS COMPLET A ALEMANYA?
Federació de MRP de Catalunya i Fundació Jaume Bofill

Les Ganztagsschulen: un model d'escola per a la qualitat pedagògica, l'equitat educativa i el benestar

Alemanya va començar a principis dels anys 2000 una reforma que l'ha portat a ampliar i transformar de manera radical els seus horaris escolars. Més temps educatiu i una nova cultura de l'aprenentatge els ha permès avançar cap a una major igualtat d'oportunitats educatives, oferir suport individualitzat a infants i adolescents i innovar en l'organització dels temps educatius per fer possible una educació millor.

INSCRIPCIONS AQUÍ

INSCRIPCIÓ STREAMING AQUÍ. més
8/1/20
CONNEXIONS PER L'EQUITAT: JORNADA ANUAL EDUCACIÓ360
Aliança Educació 360

NO HI POTS FALTAR!

- Tota la informació i inscripcions clicant aquí

- Podeu consultar el programa complet

- Ja us hi podeu inscriure

- I si no hi podeu assistir presencialment, us podeu inscriure per seguir la Jornada completa per streaming
més
22/10/19
III JORNADA DE TREBALL SOBRE ELS INSTITUTS ESCOLA
Els instituts escola com a oportunitat per repensar el currículum

DATA: Dissabte 9 de novembre de 2019
LLOC: Auditori de Terrassa

HORARI: 9.30-13.30h

Avinguda Ernest Lluch, 1
Terrassa


La Federació de MRP de Catalunya, amb la col·laboració de l'Associació de mestres Alexandre Galí de Terrassa, convoquem aquesta III Jornada de treball sobre Currículum i Instituts Escola.

Continuem avançant tot abordant un aspecte pedagògic clau: un currículum coherent, des d'educació infantil fins a secundària, bàsic, comú, nuclear.

Què hi ha darrera d'aquestes paraules? I sobretot, és possible fer-lo realitat en els nostres centres? Què en diu el marc normatiu actual? Què hi ha d'interessant a Europa sobre aquest plantejament curricular? Quines són les febleses a les que cal fer front, avui per avui, per a un marc curricular com aquest?

Us esperem a la jornada de treball que es durà a terme el proper dissabte 9 de novembre de 2019 a l'Auditori de Terrassa, en horari de 9:30h a 13:30h del matí. més
5/7/19
VÍDEO EDUCACIÓ A L'HORA
La FMRPC i la Fundació Bofill hem presentat el projecte que porta criteris per definir uns nous horaris escolars al servei de l'educació integral, l'equitat i el benestar dels infants i adolescents, tractant, alhora d'ajustar-se a les necessitats de les famílies i ser una oportunitat de millora per als docents i educadors. Un model actual, flexible i adaptable a les realitats educatives, socials i territorials.

La proposta està pensada per al conjunt del sistema educatiu des dels segon cicle d'infantil fins a la finalització de l'ESO, incloent escoles i instituts, així com també instituts-escola. Atenent al caràcter territorial de la proposta, també introduïm alguns criteris de governança del model.

Més informació del projecte:

https://www.fbofill.cat/projectes/educacio-lhora més
3/7/19
EDUCACIÓ A L'HORA
La FMRPC i la Fundació Bofill presentem una proposta d'horaris integrals per una educació equitativa i integral.

A Catalunya el debat sobre com han de ser els horaris escolars ha estat present al llarg d'aquestes darreres dècades en molts àmbits de la comunitat educativa, alguns recollits en documents com "Per un horari i jornada escolar: pedagògicament positius, laboralment raonables i socialment satisfactoris", elaborat pel MUCE (Marc Unitari de la Comunitat Educativa) l'any 1993, o els textos del Consell Escolar de Catalunya (CEC) sobre el calendari i la jornada escolars (2002 i 2009). Els últims anys, però, el debat sobre els temps educatius ha estat molt condicionat per la pugna entre mantenir la jornada partida tradicional o instaurar l'horari continu matinal, amb l'hora d'inici i finalització de les classes i la ubicació de la pausa de migdia com el principal cavall de batalla. Una tria que massa sovint ha passat per alt l'existència altres opcions possibles. més
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
avís legal, privacitat i cookies
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.