educació pública
v |

VI REPENSEM L'ESCOLA: AVANCEM COL·LECTIVAMENT?

MRP de Girona

AVANCEM COL·LECTIVAMENT?
Quins reptes tenim per caminar cap a una educació alliberadora i equitativa?

Vam dedicar la Jornada a la nostra companya Núria Terés, persona compromesa en l'educació i la renovació pedagògica, i gran defensora del treball comunitari.

Dissabte al matí a l'Escola Annexa de Girona persones de diferents àmbits relacionats amb l'educació pública (representats de les famílies, del treball social i comunitari, de les escoles i instituts, dels MRPs...) ens vam trobar per reflexionar i donar resposta als múltiples reptes que ens planteja avui l'educació d'infants i joves. més
p |

POSTGRAU EN DIRECCIÓ ESTRATÈGICA DE CENTRES DOCENTS PER A LA INNOVACIÓ I L'ÈXIT EDUCATIU

Postgrau en Direcció estratègica de centres docents per a la innovació i l'èxit educatiu · FMRPC
Moviment Educatiu del Maresme

La Universitat de Vic-UCC des del Centre d'Innovació i Formació en Educació (CIFE) i el campus UGranollers, en aliança amb el Moviment Educatiu del Maresme presenten el Postgrau en Direcció estratègica de centres docents per a la innovació i l'èxit educatiu, a la seu del MEM al Casal Esmandies (Ronda O'Donnell, 94 2n) de Mataró.

Per a més informació:

https://www.uvic.cat/formacio-continua/ca/postgraus/postgrau-en-direccio-estrategica-de-centres-docents-la-innovacio-i-lexit-educatiu més
e |

ESCOLES INQUIETES: UNA XARXA DE FORMACIÓ I SUPORT A LA REVOLTA EDUCATIVA

Escoles inquietes: una xarxa de formació i suport a la revolta educativa · FMRPC
Jaume Carbonell, periodista
Publicat al diari de l'educació el 04/05/2017


La xarxa d'escoles públiques inquietes del Garraf (XEPIG) neix d'una necessitat de reflexió i canvi pedagògic: del desig i la demanda de molts centres del Garraf durant el curs passat. L'equip impulsor el formen quatre persones que representen al conjunt d'escoles i diferents serveis i agents educatius molt emblemàtics del territori que han aconseguit unir sinergies per construir un discurs i un projecte comú: Francesc Martín (40 anys), director de l'escola Sant Jordi; Elisabet Aznar (39 anys), mestra d'educació infantil i actual inspectora; Pilar Gargallo (36 anys), mestra i presidenta del MRP (Moviment de Renovació Pedagògica) del Garraf; i Francesc Banyuls (49 anys), professor de Secundària i Director del CRP (Centre de Recursos Pedagògics) de la comarca.

Es tracta d'un equip molt cohesionat -les seves quatre veus són compartides- que lidera el procés i un cert acompanyament extern, encara que tenen molt clar que el protagonisme és del professorat i que cada escola realitzada el seu propi camí. "Nosaltres posem el plató i les eines però ells posen el protagonisme. Arribarà un moment que no controlarem la situació i se'ns escaparà l'energia que aquest procés genera". Aquí hi caben tots els centres públics que vulguin trobar-se i compartir diversos moments i espais de reflexió. "És una gran oportunitat per compartir dubtes, inquietuds, incerteses, fortaleses, potencialitats i reptes. Per crear un espai genuí que permeti construir relacions que ens permetin créixer personal i professionalment; i que atengui les necessitats del centre perquè cadascú s'apoderi a partir dels seus propis projectes de vida. No es tracta de competir entre els centres sinó de compartir". És una xarxa que intercanvia i ajuda, que conté i sosté. Sempre amb el propòsit d'aprendre i reaprendre. més
e |

EL DEMÀ ES FA ARA

El demà es fa ara · FMRPC
Jaume Aguilar Vallès
Article publicat a la revista Guix de l'editorial Graó, nº 429, novembre de 2016

Es diu que les voluntats polítiques es demostren en els pressupostos.

Més enllà de les bones paraules i dels copets a l'esquena, les dades ens diuen que entre el 2009 i el 2013 s'ha reduït el pressupost d'ensenyament en un 16,7% malgrat atendre a quasi 100.000 alumnes més.

Com s'ha fet? Més hores de docència, més alumnes per aula, eliminació de les partides de formació del professorat, manteniment de més de 1000 aules prefabricades, eliminació de la sisena hora, taxes a la F. Professional i Universitats... i un llarg etcètera que ja hem relatat reiteradament.

I com sempre les grups socials més desafavorits i els nous pobres – classes mitjanes en declivi- veuen com l'accés a una educació de qualitat demana més i més sacrificis. Part de les retallades suposen un increment de les despeses familiars i aquestes veuen com les possibilitats de que l'educació permeti un futur millor pels seus fills, s'esvaeix. més
m |

MOLTA INNOVACIÓ, POCA INVERSIÓ

Molta innovació, poca inversió · FMRPC
Pilar Gargallo Otero
Federació de MRPs de Catalunya

Opinió, publicada el 05/10/16 a El Periódico


Quan parlem d'agendes, d'horitzons i de salts qualitatius del nostre sistema educatiu, cal que tinguem en compte diferents factors: variables socials, pedagògiques i polítiques principalment.

Si ens centrem en les variables socials, incrementem la mirada en els sectors més desafavorits, perquè, estarem d'acord, que els recursos han de ser per a tothom, per garantir la igualtat d'oportunitats, la no segregació i la qualitat del nostre sistema educatiu.

L'Anuari dels Reptes de l'Educació a Catalunya, de la Fundació Jaume Bofill, es centra principalment en les necessitats i reptes de l'educació del futur. Tornem a parlar dels conceptes de personalització de l'aprenentatge, de l'equitat dins del sistema, de la necessària innovació, sobre la qual hi portem apostant tants anys com a Moviments de Renovació Pedagògica i, és llavors quan se'ns obren els ulls, veiem clar de nou els horitzons que ens plantegem, així com també la necessitat política de caminar vers una aposta educativa de país. La transformació educativa comença a tenir uns tempos clars i ben definits.
més
x |

XII JORNADES 0-12: ÉS POSSIBLE FER UNA ESCOLA I UNA EDUCACIÓ PÚBLICA DIFERENT

XII Jornades 0-12: És possible fer una escola i una educació pública diferent · FMRPC
T'HI APUNTES?
Dissabte 2 d'abril i divendres 1 de juliol

Les XII Jornades 0-12 es realitzaran a la Casa Convalescència de l'Hospital de Sant Pau (Barcelona) en dues sessions.

Inscripcions

Per accedir al formulari d'inscripció cliqueu aquí.

Aspectes organitzatius

Recordeu que és un formulari per persona i enguany els centres educatius han de pagar 50€ i tenen l'accès fins a tres persones de cada centre/entitat. D'altra banda, a partir de la quarta persona seran 15€ addicionals. Aquestes jornades no demanen cap ajut institucional per realitzar-se ni es cobra cap altra quota com s'havia fet a les escoles de la xarxa amb anterioritat. La integritat de la matrícula va destinada a cobrir els gastos de les mateixes. més
a |

A LES MESTRES I ALS MESTRES DE LA TRANSICIÓ

A les mestres i als mestres de la transició · FMRPC
Raül Manzano i Tovar
Federació de MRP de Catalunya

Editorial de la revista Guix - 419, Novembre 2015


IIl·lusions, moltes il·lusions posades en la vida quotidiana i en el demà. Confiança, molta confiança sobretot en els nens i les nenes, en les seves capacitats, també en les famílies i en el veïnat com a agents educatius de primer ordre, tots components imprescindibles per fer escola. Convicció, molta convicció en la creença que l'escola és una eina de transformació social, que cal apartar-se totalment del darwinisme social i creure fermament que el model d'escola pública que estan construint és una eina per a la millora individual i col·lectiva; que és una manera real de formar i d'educar en i per a la democràcia; que és un element imprescindible, segurament el central, per a la reducció de les desigualtats socials. més
i |

ISABEL MUÑOZ, MESTRA: "NO ES TRACTA NOMÉS D'ENSENYAR I DE TRANSMETRE UNS CONEIXEMENTS"

Isabel Muñoz, mestra: "No es tracta només d'ensenyar i de transmetre uns coneixements" · FMRPC
Amb motiu de la mort de la mestra ISABEL MUÑOZ MORENO el passat 17 de setembre de 2015, reproduim l'entrevista que li va fer la directora de la revista Fòrum-Grama l'any 2003, Odei A.-Etxearte, extreta de la web forumgrama.cat

"Els mitjans de comunicació venen als joves uns valors que no són els de l'escola"

"Als alumnes inevitablement els transmets una filosofia de vida, la teva manera de veure el món"

Isabel Muñoz Moreno porta vint anys fent de mestra a Santa Coloma. Ara ensenya matemàtiques a l'IES Ramon Berenguer, i també ha treballat a les escoles Lluís Millet -on explica que va aprendre tota una manera d'entendre l'ensenyament- i a la de Can Zam, avui desapareguda. Des de fa anys, participa en el Moviment de Renovació Pedagògica, el qual va arribar a presidir, i forma part del Casal del Mestre.

La Isabel va néixer a Villanueva de San Juan (Sevilla) fa 46 anys. Poc temps després va venir a Santa Coloma. I va ser a l'Institut, al Puig Castellar, on va descobrir la seva vocació pel magisteri. Eren els anys setanta i ella estudiava COU. Havia de decidir què volia ser i, com que sempre li havien agradat les ciències, va pensar en fer de mestra. Recorda que la seva professora de biologia va intentar treure-li la idea del cap: fer magisteri era perdre el temps, ella podia fer alguna cosa millor. Però la Isabel valorava molt la professió i no va canviar d'idea. "Després, ja treballant i tenint molt bons companys, vaig descobrir de debò què significa fer de mestra", diu. més
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat
NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.