lomce
m |

MANIFEST XEI-FAPAC I RESTA D'ENTITATS MUCE

Crida a l'objecció de consciència a la LOMCE a través de les proves de tercer i sisè de primària

Des de la Xarxa d'Escoles Insubmises a la LOMCE, la Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya i la resta d'entitats aquí representades, fem una crida a les famílies a fer objecció de consciència a les proves de tercer i sisè de primària programades per aquest abril i maig. L'acció consisteix a no portar els seus fills i filles a l'escola per evitar que facin les proves.

Les proves externes estandarditzades són un instrument fonamental dels sistemes educatius basats en la competició perquè permeten classificar les escoles i establir rànquings entre elles. La LOMCE, una llei gestada i dictada per la FAES, la Conferència Episcopal, la patronal espanyola i l'Íbex 35, pedagògicament retrògrada i socialment discriminatòria, imposada sense debat públic ni científic, sense participació social ni sectorial, excloent les referències als principis bàsics de l'escola ètica, democràtica, solidària i comú per a tots i totes, ha fet de les proves externes estandarditzades un dels eixos fonamentals del seu model de sistema educatiu. Neutralitzar les proves significa, per tant, paralitzar la LOMCE. més
m |

MIRALL DE PAU

Enllacem un curt sobre els assajos de la cançó Mirall de Pau gravat a l'Escola Vila Olímpica de Barcelona.
Aquesta cançó va ser interpretada per 320 escoles catalanes, en protesta davant la LOMCE, que vol eliminar la música com assignatura obligatòria de l'etapa d'Educació bàsica i secundària... "la música és el millor amic i em fa feliç"... són algunes de les reflexions que fan els nens al vídeo quan els hi pregunten: què es per a ells la música.

20/9/14
l |
La LOMCE i la democràcia als centres educatius · FMRPC

LA LOMCE I LA DEMOCRÀCIA ALS CENTRES EDUCATIUS

En aquest article d'opinió, Ricard Montalban formula un seguit de preguntes que us fem avinents per tal que ens doneu la vostra opinió sobre els aspectes que planteja:

Creieu que la LOMCE aportarà una millora en el funcionament dels consells escolars dels centres educatius? Si és així, quins aspectes en sortiran reforçats?

Hi ha marge per preservar, en els consells escolars de centre, unes de les funcions més importants, com han estat les capacitats de triar el director o d'aprovar el projecte educatiu del centre? O, per contra, és millor que el primer l'esculli l'Administració educativa i sobre el segon només s'informi el consell escolar?

Si el consell escolar deixa de tenir una capacitat decisòria important, pot seguir influint positivament en el funcionament del centre?

Els representants municipals, haurien de deixar d'assistir als consells de les escoles concertades?

Digues-hi la teva i participa en el fòrum!

Les teves opinions poden ser reproduïdes a les publicacions de l'Editorial Graó. més
19/9/14
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat
NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.