consell escolar catalunya
p |

PILARS I ESTRUCTURA DEL SISTEMA EDUCATIU

Ponència del sociòleg Xavier Bonal, emmarcada en una sèrie de jornades de reflexió i debat liderades per CCOO Educació, FAPAC i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC).

Jornada realitzada a Barcelona el 2 de febrer de 2017.

El recull d'aportacions, a més de la ponència inicial, s'incorporaran com a aportació de les entitats citades anteriorment al debat engegat des del Consell Escolar de Catalunya titulat "Ara és demà".

Entenem que serà un recull d'aportacions que es farà en tot el territori i que il·lustrarà allò que voldríem manifestar. I tot i ser els tempos breus per incorporar aportacions i per poder fer un treball de fons, entenem la força de recollir la veu de totes i tots.

Gràcies per ser-hi!

x |

XERRADES / DEBATS "ARA ÉS DEMÀ"

Xerrades / debats "Ara és demà" · FMRPC
Us convidem a participar a les 3 xerrades/debat sobre el futur de l'educació a Catalunya, sobre les quals teniu molt a dir!

Creiem i apostem per una educació de qualitat, amb garanties, que rebutgi l'exclusió i que generi equitat i igualtat d'oportunitats.

Tenim un seguit de debats on recollirem la opinió plural i en la que volem recollir la teva, que hi tens molt a dir!

SESSIONS DE DEBAT

2 de febrer a Barcelona (avda. Drassanes, 3)
Ponent marc: Xavier Bonal
Temes a tractar: pilars i arquitectura del sistema educatiu

7 de febrer a Girona (Facultat Ciències de l'Educació UdG)
Ponent marc: Marina Subirats
Temes a tractar: el centre i el professorat

14 de març a Lleida (Institut Maria Rúbies de Lleida)
Ponent marc: Enric Prats
Temes a tractar: alumnat, famílies/comunitat educativa i avaluació

de 17.30 a 19.30h totes les sessions.

INSCRIPCIÓ ALS DEBATS

Per assistir, cal que us inscriviu aquí.

Ens hem alineat diverses entitats amb la intenció d'aglutinar el màxim d'opinió a territori per tal de fer unes aportacions amb sentit, seny i el màxim d'actors. D'aquesta manera, un cop finalitzades, realitzarem un document de consens que pugui nodrir el debat engegat des del Consell Escolar de Catalunya (CEC) sota el lema "Ara és demà".

Si voleu accedir a les ponències marc que planteja el CEC, us hi podeu adreçar mitjançant aquest enllaç.

e |

EL DEMÀ ES FA ARA

El demà es fa ara · FMRPC
Jaume Aguilar Vallès
Article publicat a la revista Guix de l'editorial Graó, nº 429, novembre de 2016

Es diu que les voluntats polítiques es demostren en els pressupostos.

Més enllà de les bones paraules i dels copets a l'esquena, les dades ens diuen que entre el 2009 i el 2013 s'ha reduït el pressupost d'ensenyament en un 16,7% malgrat atendre a quasi 100.000 alumnes més.

Com s'ha fet? Més hores de docència, més alumnes per aula, eliminació de les partides de formació del professorat, manteniment de més de 1000 aules prefabricades, eliminació de la sisena hora, taxes a la F. Professional i Universitats... i un llarg etcètera que ja hem relatat reiteradament.

I com sempre les grups socials més desafavorits i els nous pobres – classes mitjanes en declivi- veuen com l'accés a una educació de qualitat demana més i més sacrificis. Part de les retallades suposen un increment de les despeses familiars i aquestes veuen com les possibilitats de que l'educació permeti un futur millor pels seus fills, s'esvaeix. més
u |

UN NOU CURRÍCULUM PER A UN NOU PAÍS

Un nou currículum per a un nou país · FMRPC
Federació de Moviments de Renovació pedagògica de Catalunya
28 de febrer de 2015


El Govern, a través del Departament d'Ensenyament està fent el desplegament d'acord a les competències que la LOE, amb les corresponents modificacions que estableix la LOMCE i d'acord amb el desplegament de la Llei d'Educació de Catalunya (LEC).

El nostre país, en particular, però en el món en general vivim moments de canvis i incerteses polítiques i socials. Ens trobem davant un canvi de paradigma en el món del coneixement que està afectant a les nostres vides, a la nostra feina i a la mateixa lògica del coneixement. Hem passat d'una lògica lineal del coneixement a una concepció en xarxa. Aquest motiu ens pot portar a reflexionar al voltant dels canvis que això suposa per a l'aprenentatge i quines competències i sabers són rellevants avui i per al futur que ja és realitat. "Son temps líquids i l' educació requereix nous models per construir una identitat digital com subjectes amb capacitat de sobreviure i surfejar en aquestes aigües turbulentes. Zygmunt Bauman."

Ens preguntem al voltant del paper que ha de tenir el currículum en el sistema educatiu que volem per una Catalunya immersa en aquestes noves perspectives i en aquest nou escenari. D'entrada veiem que les bases educatives que prescriu la LOMCE van en el sentit clarament oposat al que nosaltres intentarem justificar i que pensem que demana aquest nou escenari. més
d |

DAVANT LA PRESENTACIÓ DEL DECRET DEL CURRÍCULUM DE PRIMÀRIA

Davant la presentació del decret del currículum de primària · FMRPC
Barcelona, 10 de febrer de 2015
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya


Fa uns mesos que es preveu la presentació en públic del decret del nou currículum de primària que ve derivat dels canvis aportats per la LOMQE. L'evidència s'ha fet visible en presentar-lo davant del Consell Escolar de Catalunya (CEC), aquest n'ha elaborat unes esmenes amb la finalitat d'aportar millores substancials al decret, tot i que a la vegada s'han fet les presentacions a tots els serveis territorials de Catalunya.

Encara que el document del decret del nou currículum de primària és llarg, el preàmbul és un puntal fonamental per a la interpretació del contingut: conté el sentit i la filosofia que s'hi deriven. El sentit d'aquest article és la sorpresa que ens produeix el fet que en aquest preàmbul no quedi reflectida la necessitat de coherència a tota l'educació bàsica de 3 a 16 anys, amb el decret es planteja la idea que un itinerari educatiu no impedeix que cada etapa tingui sentit propi posant l'accent en el traspàs de cicles o etapes. El decret aposta pel treball interdisciplinari, però aquest es sentiria reforçat si anés acompanyat de facilitats per fer un ús d'enfocaments i metodologies globalitzades referents a qüestions d'espais i temps, amb un enfocament cíclic d'adquisició de competències i sabers bàsics. La distribució horària, sens dubte, hauria de ser orientativa. El plantejament de fer l'horari tancat i prescriptiu produeix un efecte parcel·lari que contradiu el treball interdisciplinar i globalitzador del que parla el decret, per tant es tracta d'una contradicció que no es pot tolerar.
més
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat
NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.