Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
l |
LA IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA, MÈTODE PEDAGÒGIC D'ÈXIT EDUCATIU
12/3/12
La llengua és la principal eina d'expressió d'un pais, l'educació és la principal eina per a la formació de la ciutadania d'un poble. Catalunya ha viscut durant els darrers trenta anys una experiència d'ús i de treball de la llengua, a través de la immersió lingüística als centres educatius, que ha estat motiu de satisfacció interna per part de les comunitats educatives i un model seguit i avalat per part de lingüistes de reconeixement internacional. A més, les avaluacions en tema de llengua han contrastat que les competències de les dues llengües oficials de l'Estat s'assoleixen en acabar l'educació obligatòria.

El passat mes de desembre la sentencia del Tribunal Suprem i el passat dos de setembre per part del TSJC posaven en qüestió aquest model d'èxit sentit i avalat. Per això, com a entitat que aplega professorat, educacadors i educadores de vint-i-cinc Moviments de Renovació Pedagògica del pais, àmbits de treball que abasten nombroses etapes i sectors de l'educació i d'entitats que treballen per la formació des de les institucions educatives formals i des de l'educació del lleure, volem manifestar:



- que la situació que plantegen ambdues accions judicials crea un problema que l'escola no té, ni ha tingut aquests darrers anys. És propi d'una minoria, la qual no representa el sentir majoritari del poble de Catalunya, que té la seva màxima expressió democràtica en el seu parlament.

- que es tracta d'una qüestió política que té molt poc a veure amb els principis educatius i la realitat pedagògica que tenen, elements que creiem que haurien de ser prioritaris.

- que ha estat un model construït des de la voluntat d'acord polític del país i des de l'esforç i confiança de molts familiars, docents, agents socials i estudiosos de la llengua.

- que ha estat un model completament vàlid en moments en què el català es va introduir a l'escola durant la transició democràtica i ho ha estat en la darrera dècada amb l'arribada de ciutadans i ciutadanes d'altres països.

- que ha fomentat la cohesió social, valor que considerem imprescindible. Rebutgem la segregació de qualsevol tipus en el camp educatiu.

- que ha estat una expressió de la Renovació Pedagògica dels nostres centres educatius sobre la que s'ha introduit el multilingüisme, mostrant la realitat social que actualment ja és un fet en el nostre pais.

Tots aquests motius ens han fet fer explícit el nostre ferm compromís des de fa vuit mesos a la plataforma SOMESCOLA.CAT, en la que agents de la comunitat educativa i social del pais compartim la nostra inquietd per donar el valor que es mereix el model d'escola catalana.
LA IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA, MÈTODE PEDAGÒGIC D'ÈXIT EDUCATIU · FMRPC
LA IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA, MÈTODE PEDAGÒGIC D'ÈXIT EDUCATIU · FMRPC
LA IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA, MÈTODE PEDAGÒGIC D'ÈXIT EDUCATIU · FMRPC
4 NOVEMBRE
JORNADA: L'ETAPA 0-6. SITUACIÓ ACTUAL I PERSPECTIVES
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
avís legal, privacitat i cookies
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.