Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
e |
EL TREBALL PER PROJECTES I EL CURRÍCULUM
9/11/19
Laura Becerra Serrano, directora de l'IE i José David Martínez, cap d'estudis de Primària, de l'Institut Escola Jacint Verdaguer, Sant Sadurní d'Anoia.

En el marc de la III Jornada sobre Instituts Escola de la FMRPC, celebrada el passat dia 9 de novembre de 2019, l'Institut Escola Jacint Verdaguer, de Sant Sadurní d'Anoia, ens mostra com el treball per projectes pot estar ben contextualitzat amb el currículum.


Durant la Jornada és va debatre aquest aspecte amb Laura Becerra, que va parlar en representació de l'equip directiu de l'Institut Escola Jacint Verdaguer. L'eix del debat va girar entorn a la següent qüestió:

RESUM DEL DEBAT: Quins canvis en el currículum planteja un treball per projectes ben contextualitzat i globalitzat?

Fruit del debat del grup de treball entorn a les concrecions del currículum que està desenvolupant el projecte educatiu de l'Institut escola Jacint Verdaguer van sorgir diferents aspectes clau entorn als quals giren els canvis:

Canvi 1. Mirada i focus posats en infants i joves.
Codisseny d'itineraris personalitzats i amb la finalitat de trobar els èxits, basats en els talents, de cadascú.

Canvi 2. Repensar el paper del docent.
Fomentar que sigui acompanyant de processos i apostar per la codocència a l'aula (per atendre a la diversitat han destinat 10 hores).
Promoure la reflexió pedagògica com a claustre, defugint del claustre informatiu i cercant la construcció de visió comuna com a claustre.
Abogar per una formació que serveixi per reforçar la visió comuna. Destinar temps per organitzar el treball en equip i optimitzar el treball per comunitats professionals d'aprenentatge (PRI-SEC).
Acompanyar l'equip oferint mentories entre iguals, sense menystenir la rigorositat i la professionalitat dels docents.

Canvi 3. Importància de fer comunitat.
Destacar el paper família - escola a l'hora de fer comunitat, de promoure la corresponsabilitat i la participació col·lectiva.
A 6è de primària es planteja una organització de l'horari i del centre basada en l'autonomia, el PEC i el treball competencial.

Canvi 4. Avançar cap a un currículum més global i transversal.
Dissenyar un currículum que sigui coherent amb el PEC i que sigui resultat del plantejament de reptes globals, fruit del treball de l'equip docent i obert a una avaluació constant per a poder seguir transformant (espirals d'indagació).
Conèixer el currículum actual per reestructurar-lo. No enfocar el currículum en els continguts sinó en les competències, avançant cap a un currículum basat en el treball globalitzat i transversal per assolir les competències.
Treball per projectes en diversos formats: projectes oberts plantejats per infants i joves, projectes "pactats" com a escola resultants d'un buidat del currículum. Amb el treball globalitzat acompanyar les NEE és més fàcil perquè no hi ha les restriccions que plantegen les matèries.

5 FEBRER
JORNADA ANUAL D'EDUCACIÓ 360 DEL 2020
15 FEBRER
2A JUNTA DE LA FMRPC CURS 19/20
12 MARÇ
DEBAT MODEL EDUCACIÓ PÚBLICA
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
avís legal, privacitat i cookies
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.