Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
l |
LA PERSONALITZACIÓ DE L'APRENENTATGE COHERENT AMB EL CURRÍCULUM
9/11/19
David Atzet i Rovira, director de l'Institut Cardener, de Sant Joan de Vilatorrada.

En el marc de la III Jornada sobre Instituts Escola de la FMRPC, celebrada el passat dia 9 de novembre de 2019, aquest petit reportatge de l'Institut Cardener, de Sant Joan de Vilatorrada, ens mostra com a Secundària, es pot avançar en la personalització de l'aprenentatge i seguir éssent coherents amb el marc currícular



Durant la Jornada és va debatre aquest aspecte amb en David Adzet, que va parlar en representació de l'equip directiu de l'Institut Cardener.

RESUM DEL DEBAT: Quines modificacions cal fer en el currículum per a que sigui coherent amb la personalització de l'aprenentatge?

L'Institut Cardener aposta clarament per la personalització de l'aprenentatge plantejant la possibilitat que tot moment és bo per a assolir un aprenentatge. Compta amb una gran diversitat o riquesa d'alumnat i poc abandó escolar. En cap moment es separa l'alumnat per cap raó que no sigui per pròpia decisió. Tenen un nivell de conflictivitat pràcticament nul.
Per tal a ser coherents amb el propòsit de la personolització treballen a partir de les següents modificacions del currículum:

Una estructura de franges horàries. El currículum a l'Institut Cardener s'estructura de 1r a 3r en franges horàries o quatre ecologies d'aprenentatge: la tutoria, el treball personal, els plans d'acció i tallers de llenguatge i projectes i cinc àmbits de referència amb contribucions externes. A 4t s'oferten una àmplia gama d'optatives.

Un currículum globalitzat i personalitzat. El currículum no s'organitza per matèries, aquestes es treballen en vuit moments o Plans d'acció amb uns objectius i uns reptes de 10 setmanes cada un, de manera que 1r a 3r cada alumne té el seu horari i la seva tutoria personalitzada.

Una avaluació qualitativa. L'avaluació queda reflectida en un informe qualitatiu trimestral per àmbits a partir de 72 ítems on el tutor recull i gestiona allò que es parla a la junta d'avaluació. Les famílies tenen tota la informació a l'entorn a temps real, respectant així el principi de transparència de la informació i avaluació compartida i participativa, on hi participen també l'alumnat i la família i dona sentit a l'avaluació.

Una secundària sense departaments. Pel que fa a l'organització del claustre de docents, fa pensar que tot hi ésser un centre de secundària no hi hagi departaments per què no es treballa per matèries i que es reuneixin en assemblea de professors i d'alumnes. Es fa un mentoratge o acompanyament al professorat nouvingut.

Unes famílies implicades en el projecte. Les famílies influeixen directament amb el currículum, aquest any es treballa la convivència. Aquest curs hi ha previstes unes sessions de treball i formació amb les famílies per acabat de dissenyar el pla de convivència per donar a conèixer com es treballa els conflictes.
Afavorir l'autonomia personal. Es vol potenciar canvi de mentalitat de l'alumnat i a través d'ells de les famílies afavorit per l'autonomia personal com és el cas de la franja de treball autònom i tutoria personal quan l'alumnat es pot circular lliurement o el Consell de delegats molt actiu i compromès.

Un projecte educatiu únic i singular. Quan parlem de personalització posem a la persona en el centre i això fa que tot centre en tant en quan està compost per persones úniques sigui també únic i singular.

12 MARÇ
DEBAT MODEL EDUCACIÓ PÚBLICA
18 ABRIL
IV JORNADA INSTITUT ESCOLA I HORARIS
16 MAIG
ACTE FINAL 1R CONGRÉS EDUCACIÓ PÚBLICA
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
avís legal, privacitat i cookies
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.