c |
13/2/19
Comunicat sobre la creació de nous Instituts Escola · FMRPC
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya

La Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya celebra la decisió del Departament d'Educació d'obrir 25 nous Instituts escola el curs 2019-20.

Aquesta modalitat de centres, són una magnífica oportunitat per fer realitat projectes educatius renovadors i més potents en plantejar-los per a una població escolar que abasta tot l'ensenyament obligatori.
Fa possible el treball conjunt, coordinat i complementari de professorat d'educació infantil, primària i secundària que, juntament amb els altres perfils educadors que es precisen en aquests centres, constitueix un equip educatiu molt complert.
Ofereix una possibilitat real d'avançar cap a un currículum bàsic i comú des dels 3 fins als 16 anys.
Assegura molta més continuïtat en l'atenció i acompanyament educatius dels alumnes sense la interrupció que representa el canvi de centre. Per tant, redueix el risc d'abandonament escolar que es dona en part de l'alumnat amb el canvi de centre, de projecte i d'equip educatius.
Representen una bona ocasió per fer realitat un projecte comunitari arrelat al territori, al barri, al municipi. I, com a conseqüència, la possibilitat de fer un plantejament global dels temps educatius, escolars i no escolars, en la línia del projecte Educació360 que impulsem.

Sense menystenir els esforços per millorar la continuïtat educativa que fan la majoria de centres de primària i secundària, pensem que les experiències que es poden donar en aquets centres poden ser una bona aportació al sistema.

Celebrem com a Federació dels Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya l'impuls d'aquesta tipologia de centres, llargament reivindicada pels nostres moviments. Esperem que el Departament d'Educació hi destini els recursos adequats per fer-ne un bon desenvolupament i en mantingui la continuïtat. I manifestem la nostra disposició en acompanyar i ajudar en la implementació d'aquesta iniciativa.

ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.