Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
d |
DEL CURRÍCULUM COMPETENCIAL A LA TRANSFORMACIÓ EDUCATIVA
13/3/18
N'hi ha prou amb canviar el currículum perquè canviï l'aprenentatge dels infants a l'escola? Quins altres canvis són necessaris? I què els pot fer possibles?

Les iniciatives en xarxa de transformació educativa a Catalunya són fets aïllats?, o formen part d'un moviment més ampli que arreu del món busca un aprenentatge rellevant i amb sentit per a tots els infants, compromès amb la millora social?
Aquest és l'enfocament de la iniciativa mundial pel canvi educatiu de l'InternationalBureau of Education de la UNESCO que es presenta a Barcelona a l'Auditori del CosmoCaixa dimarts 13 de març de les 9.15 h a les 14h

La transformació educativa que a Catalunya promouen docents, xarxes col·laboratives, entitats i institucions, repensa el propòsit educatiu des de l'actualització del currículum competencial, i en conseqüència la manera com s'aprèn, què i com s'avalua, i el rol i la formació dels docents.

Aquestes iniciatives entomen la crida de la UNESCO a "repensar el propòsit de l'educació i l'organització de l'aprenentatge", com ho fa també la nova iniciativa de l'InternationalBureau of Education (IBE), la branca acadèmica de la UNESCO que promou que els sistemes educatius adoptin currículums competencials transformant l'experiència d'aprenentatge dels infants per donar resposta als grans reptes globals.

En aquest sentit, la Directora de l'IBE-UNESCO, DraMmantsetsaMarope, plantejarà a Barcelona la importància d'aquesta transformació en una jornada organitzada de manera conjunta per institucions públiques i entitats de la societat civil. "L'element més important del canvi educatiu no és només respondre al context, sinó generar persones que aprenguin com canviar el context per millorar-lo", afirma Marope.

L'objectiu de la transformació educativa és tan gran, que tan sols el treball complementari de xarxes i agents diversos en una mateixa direcció el pot fer possible. Per això, la jornada vol debatre també, d'una banda, les fites a superar per passar del currículum competencial a una veritable personalització de l'aprenentatge, a una escola inclusiva i orientadora i a una avaluació que possibiliti aprendre a aprendre. I d'una altra, mostrar la rellevància i complementarietat en el treball per la transformació educativa de les diverses xarxes existents com a motor de canvi col·laboratiu entre docents i centres, arrelats al territori.

La Dra. MmantsetsaMarope és la directora de l'InternationalBureau of Education (UNESCO) des de l'any 2014. En la darrera dècada ha tingut diverses responsabilitats a la UNESCO, entre els quals destaca la seva posició com a directora de la Divisió d'Educació i Aprenentatge i de Desenvolupament de Competències.

Servei de traducció simultània. Entrada lliure i aforament limitat. Us hi esperem!

També pots seguir l'acte en directe! Segueix el debat en directe a través de la web del Centre UNESCO de Catalunya, la de la Fundació Jaume Bofill i per twitter #TransformacióEducativa


Enllaç per a la inscripció presencial:
http://www.fbofill.cat/formularis/del-curriculum-competencial-la-transformacio-educativa

Enllaç per a l'streaming:
http://www.fbofill.cat/formularis/del-curriculum-competencial-la-transformacio-educativa-streaming

ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
avís legal, privacitat i cookies
Avda. Drassanes, 3 3r (BCN) · Tel: 934817388 · federacio@mrp.cat · avís legal, privacitat i cookies
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.