x |

XII JORNADES 0-12: ÉS POSSIBLE FER UNA ESCOLA I UNA EDUCACIÓ PÚBLICA DIFERENT

XII Jornades 0-12: És possible fer una escola i una educació pública diferent · FMRPC
T'HI APUNTES?
Dissabte 2 d'abril i divendres 1 de juliol

Les XII Jornades 0-12 es realitzaran a la Casa Convalescència de l'Hospital de Sant Pau (Barcelona) en dues sessions.

Inscripcions

Per accedir al formulari d'inscripció cliqueu aquí.

Aspectes organitzatius

Recordeu que és un formulari per persona i enguany els centres educatius han de pagar 50€ i tenen l'accès fins a tres persones de cada centre/entitat. D'altra banda, a partir de la quarta persona seran 15€ addicionals. Aquestes jornades no demanen cap ajut institucional per realitzar-se ni es cobra cap altra quota com s'havia fet a les escoles de la xarxa amb anterioritat. La integritat de la matrícula va destinada a cobrir els gastos de les mateixes.

ÉS POSSIBLE FER UNA ESCOLA I UNA EDUCACIÓ PÚBLICA DIFERENT.
T'HI APUNTES?


Al 1999 va néixer la coordinació d'escoles 0-12 amb la voluntat de crear un àmbit de relació i intercanvi entre centres educatius públics que compartissin principis de renovació pedagògica i pràctiques i experiències d'innovació i millora. Durant aquests anys hem mantingut aquest àmbit a través d'onze Jornades i altres trobades i seminaris de coordinació. Basant -nos en la nostra voluntat, hem indagat des de la pràctica, noves formes d'educació que s'acosten a les necessitats de la societat actual.

Estem en un moment en que forces de canvi estan plantejant alternatives polítiques, socials i econòmiques. Per això pensem que és urgent fer una CRIDA a les escoles públiques per renovar aquest compromís, ajudant a reconstruir aquest àmbit de cooperació educatiu.

L'escola pública segueix sent la que ha d'esdevenir el motor de l'educació i del canvi i ho pot fer per la seva atenció a tot l'alumnat sense discriminació, contribuint d'una manera més clara a millorar la societat en el seu conjunt.

SENTIT DE LA JORNADA

En la pràctica de moltes escoles públiques, ens trobem amb experiències que van més enllà d'una reproducció del model educatiu vigent: models organitzatius diferents, mirades diverses sobre el currículum, treball professional i d'equip, iniciatives de formació permanent al marge de l'administració, propostes de participació de la comunitat educativa més enllà dels formalismes assentats, etc.

Moltes d'aquestes experiències, dibuixen unes línies d'actuació alternatives a les normatives oficials o a les orientacions tècniques de l'administració.

Partint d'aquestes iniciatives, però sense entrar en la seva descripció, proposem (1) recollir línies d'actuació que explicitin que és possible fer una escola i una educació pública diferent, més ajustades a les necessitats d'una societat que volem justa, equitativa i sensible a les problemàtiques socials, econòmiques, ambientals i culturals. I, a la vegada, reivindicar la capacitat i l'autonomia de professionals, comunitats educatives i escoles per a realitzar-ho.

Entenem que, també, hem de (2) redefinir els principis i idees del marc educatiu pel qual estem treballant. Al llarg de la història de l'educació, s'han anat concretant manifestos i programes que han orientat les noves realitats educatives que s'anaven construint. Seria molt llarg enumerar-los tots, però tothom té al cap, el manifest per l'Escola Pública (Escola d'estiu de 1975), o l'Informe Delors, per posar dos exemples diferents. Alguns s'han fet des d'organismes o institucions oficials i altres han estat impulsats per moviments educatius. Tots han tingut un valor d'anticipar-se a la situació que vivien, definint cap on calia caminar i orientant canvis i millores en la pràctica educativa i en les tasques dels governs per transformar les realitats que no ens agradaven.

Finalment, tot canvi i millora profund i radical, fet en el sentit d'anar al fons dels problemes, requereix d'unes condicions que el facilitin, que cal concretar. Per això proposem (3) fer propostes de treball i acció adreçades als professionals, les comunitats educatives i les escoles públiques, a la vegada que instem a les administracions a aplicar mesures de govern que facilitin i estimulin aquestes noves pràctiques.

Qüestions organitzatives

Adreçada a persones en representació de centres educatius públics de qualsevol etapa. Històricament ens adreçàvem a les escoles d'infantil i primària i ara creiem que hem d'ampliar l'assistència i la base de la coordinació de centres també a nivell de secundària.

L'assistència serà en representació del centre, encara que, de forma excepcional, pot ser a títol individual. Recomanem la informació al Consell Escolar i la invitació a persones de l'àmbit familiar i de l'àmbit de l'alumnat en el cas de secundària.

Les meses estaran coordinades per professorat en actiu, persones que han participat activament en la coordinació d'escoles.
ON SOM
Avda. Drassanes, 3 3r
08001 - Barcelona
Tel: 934817388 Mòb: 640801524
CONTACTA'NS
Email: federacio@mrp.cat
NIF: G-58245259
Registre d'Associacions n.89 sec 2a.
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.